سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان چالشی جدی برای توسعه

وی توضیح داد: در واقع ما منابع جاری را هزینه می‌کنیم که از آن انتفاع داشته باشیم اما برای اینکه اقتصاد موفقی داشته باشیم باید روی مدیریت تمرکز کنیم.
عزیزیان با یادآوری اینکه برای بخش حمل و نقل و ساخت و ساز مسکن صندوق‌های ضمانت جهت توسعه پیش‌بینی شده است تاکید کرد: در حوزه مسکن مباحث بسیار مهمی داریم که به آنها توجه نمی‌شود؛ لجستیک، مصالح ساختمانی و انتخاب پیمانکار از جمله این مباحث است.
مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن با اشاره به اینکه در دنیا مسائل را در مراکز تحقیقاتی حل نمی‌کنند، اضافه کرد: برای حل مسائل آن را در جامعه تعریف کرده و به اجمال می‌گذارند. ما نیز برای اینکه پیشرو باشیم و کشور را سریع‌تر نجات دهیم باید به سمت اجماع برویم.
وی در ادامه مسائل موجود در سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور را چالش جدی برای توسعه عنوان کرد و با بیان اینکه هرکسی نمی‌تواند برای خودش قانون خاص داشته باشد گفت: قطعا ساخت بیمارستان هزار تختخوابی چین در ایران به لحاظ استاندارد هیچ وقت مجوز نمی‌گرفت.
عزیزیان یادآور شد: باید از همه پتانسیل‌های کشور در همه حوزه‌ها استفاده کنیم. برای محاسبه سود بین دو زنجیره تامین ۳ ماه مطالعه کردم ولی به جایی نرسیدم. برای این کار یک جایزه ۵ میلیون تومانی گذاشتیم که ۲۶ الگوریتم به ما ارائه شد که از این تعداد سه الگوریم انقلابی بود.
مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تاکید کرد: اگر برای این الگوریتم محقق می‌گرفتیم هزینه ما کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان نمی‌شد.
وی در ادامه با بیان اینکه نیازمند ایجاد کارگروه قوانین و مقررات برای توسعه فناوری‌های جدید هستیم، گفت: در حوزه دانش کربن ما پس از آمریکا و روسیه سومین کشور پیشرفته هستیم که در این زمینه پیشرفت‌های انقلابی را کسب کرده‌ایم. به عنوان مثال با مقاوم‌سازی سازه هتل استقلال این هتل در برابر زلزله ۱۱ ریشتری مقاوم است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;