تعدیل بازار مسکن با ساخت ۴۰۰ هزار واحد

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام خبر احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور در سال‌ های ۹۸ و ۹۹ با اولویت خانه اولی‌ها از سوی وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم وزارت راه و شهرسازی بتواند با اجرای این طرح به نتایج خوبی در بخش مسکن برسد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، علیم یارمحمدی در پاسخ به این که ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور توسط وزارت راه و شهرسازی چقدر می تواند به تعدیل بازار مسکن کمک کند، گفت: این طرح به صورت ویژه در کارگروهی هم در وزارت راه و شهرسازی و هم در کمیسیون عمران به اطلاع ما رسیده و ما ساز و کار آن را به صورت حضوری از وزیر راه و شهرسازی سوال خواهیم کرد.
وی با ابراز امیدواری از اینکه وزارت راه و شهرسازی بتواند با اجرای این طرح به نتایج خوبی برسد، ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در برنامه کاری جدید خود دارد، به ‌طوری که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است تا پایان سال ۹۹ حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور برای تعدیل تقاضا و کنترل قیمت احداث خواهد شد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: از همین رو ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور قابل تامل است و از همین رو به طور قطع این طرح مطالعه شده و ساز و کار آن نیز مشخص شده است.
این نماینده مجلس در عین حال با اشاره به ضرورت نوسازی بافت های فرسوده و ایجاد تغییرات در این مناطق بیان کرد: در گذشته این بافت ها در تعداد طبقات کمتری ساخته شده و با توجه به اینکه جایگاه و موقعیت این بافت ها بیشتر در مراکز شهرها واقع شده است، تسهیلات مناسبی که برای بافت های فرسوده پیش بینی شده، می تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: با توجه به اینکه جمعیت بافت های فرسوده افزایش یافته است، نیاز است که در این بافت ها مسکن ساخته شود و جمعیت در آن مناطق اسکان یابند.
وی با بیان اینکه تنها با تذکر دادن به مالکان بافت های فرسوده نمی توان انتظار داشت که ساکنین واحدهای مذکور ساختمان ‌ها را خالی از سکنه کنند، ادامه داد: زیرا این ساکنان عنوان می‌ کنند که محل دیگری برای جابجایی و سکونت در اختیار ندارند. بنابراین باید تمام جوانب نوسازی و احیای بافت های فرسوده مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.
یارمحمدی همچنین اظهار کرد: تولید مسکن در این مناطق موجب می شود تا ساکنان منطقه از مسکن بی نیاز شوند و در عین حال افراد بیشتری امکان سکونت در این محلات را داشته باشند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس دهم شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس از تامین مسکن مورد نیاز اقشار کم‌ درآمد جامعه و زوج‌های جوان حمایت می‌ کند.
منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;