ساخت کولر آبی سلولزی اتوبوس

به گزارش تاسیسات نیوز، کارشناسان فنی سازمان حمل و نقل عمومی برخوار برای نخستین بار در کشور، کولر آبی سلولزی ویژه اتوبوس را طراحی و تولید کردند.




این موضوع بهانه ای شد تا باب سخنی را باز کنیم با محمدعلی تبریزیان رئیس سازمان حمل و نقل عمومی شهرستان برخوار و ضمن پرسش در خصوص کولرهای سلولزی، از و وضعیت حمل و نقل عمومی شهرستان مطلع شویم.




علت نصب کولرهای سلولزی در اتوبوس های شهرستان برخوار چه بود؟

 

 

به دلیل درخواست مکرر شهرداری و شورای شهر حبیب آباد، کمشچه و خورزوق در خصوص نصب کولر و وسایل سرمایشی در اتوبوس های حمل و نقل عمومی، همچنین وجود ۲۰ دستگاه اتوبوس بدون کولر در سازمان حمل و نقل عمومی برخوار و هزینه سنگین کولرهای گازی، بر آن شدیم تا این مشکل را با ابتکاراتی که برخی از استان ها انجام داده بودند، مرتفع کنیم و کولر آبی سلولوزی اتوبوس ساخته شد.





کولرهای آبی در یکی از شرکت های حمل و نقل عمومی استفاده می شده است که کارشناسان پس از بررسی ها توانستند ضمن برطرف کردن معایب این نوع کولر، با اعمال تغییراتی آن را بر روی اتوبوس های بدون کولر شهرستان نصب کنند و طبق نظرسنجی هایی که از مردم در رابطه با نصب این نوع کولرها داشتیم، رضایتمندی شهروندان در این رابطه بسیار خوب ارزیابی شده است.




ویژگی این کولر ها قیمت مناسب ۳۵ میلیون ریالی،‌ تولید ۱۰۰ درصد ایرانی، کاهش مصرف روزانه ۴۰ لیتر سوخت و گازوئیل و فشار نیاوردن بر موتور اتوبوس است که با توجه به اینکه هر کولر گازی هزینه ای افزون بر ۳۰۰ میلیون ریال نیاز داشت و روزانه بیش از ۴۰ لیتر گازوئیل مصرف می کرد و تامین اعبتار خرید و مصرف انرژی آن از توان رانندگان خارج بود،کولرهای سلولزی طراحی شد.

 

 

 

 

تا ابتدای تابستان ۹۶، ۲۰ اتوبوس سازمان حمل و نقل عمومی شهرستان به کولر آبی سلولوزی مجهز می شود، تاکنون نیز نصب کولرهای آبی سلولوزی در چهار اتوبوس در خط های دولت آباد،‌ حبیب آباد،‌ خورزوق و دستگرد انجام شده است.




 

در زمینه نوسازی خودروها، تاکسی ها و اتوبوس های حمل و نقل عمومی شهرستان چه اقداماتی انجام داده اید؟

 

 

در شهرستان، ۲۲ دستگاه سرویس فرسوده وجود داشت که مدل آن ۸۴ به پایین بود که با هماهنگی ها و تسهیلاتی که انجام شد، ۱۵ دستگاه خودرو عوض شده است و به زودی دو دستگاه اتوبوس نیز به اتوبوس های حمل و نقل عمومی شهرستان اضافه خواهد شد.

 

 

 

با توجه به بازگشایی مدارس و افزایش استفاده از سرویس های مدارس چه توصیه هایی برای خانواده ها دارید؟

 

 

 

تمام خودروها و سرویس های مدارس باید دارای کد شناسایی باشند. از خانواده ها تقاضا داریم برای حفظ سلامتی و امنیت فرزندانشان از سرویس های دارای کد شناسایی استفاده کنند، چون راننده این سرویس ها ضمن اینکه آموزش های لازم در خصوص قوانین و اصول رانندگی را گذرانده و مجوزهای لازم را کسب کرده اند، قابل رهگیری و شناسایی بوده و در صورت بروز مشکل یا حادثه ای به راحتی قابل شناسایی و پیگیری هستند.





در مورد تاکسی های شهری هم از مردم شهرستان این انتظار را داریم که از خودروهای گذری استفاده نکنند تا با برخی مشکلات و حوادث ناگوار مواجه نشوند و امنیت و سلامتی آن ها حفظ شود.





طبق شنیده ها، قرار است هزینه و کرایه تاکسی ها و اتوبوس های حمل و نقل عمومی در سال جاری افزایش پیدا کند، این موضوع صحت دارد؟

 

 

خیر، تا پایان سال افزایش قیمت کرایه اتوبوس و تاکسی نخواهیم داشت.




برخی از مردم نسبت به سرعت کم اتوبوس ها در سطح شهرستان و توقف زیاد آن ها اعتراض دارند، پاسخ شما به آن ها چیست؟

 

 

 

اگر با خودروی شخصی از پارک باغ قوشخانه به طرف دولت آباد حرکت کنید ۲۲ دقیقه طول می کشد و زمان استاندارد برای اتوبوس در این مسیر ۳۸ دقیقه در نظر گرفته شده است.

 

 

 

احتمال دارد برخی از رانندگان برای این که مسافران بیشتری سوار کنند در ایستگاه ها توقف بیشتری داشته باشند که برای جلوگیری از این اقدامات، هم از طریق GPS و هم از طریق دوربین، این اتوبوس ها را رصد می کنیم.

 

 

 

همچنین به طور آزمایشی در مهرماه و آبان ماه سال جاری حق الزحمه اتوبوس ها را بر اساس تعداد سرویس ها پرداخت و پیش بینی می کنیم زمان طی مسیر دولت آباد – اصفهان از ۳۸ دقیقه به ۳۵ دقیقه کاهش پیدا کند.

 

 

 

شهروندان از چه طریقی می توانند نظرات و انتقادات خودشان را به گوش شما برسانند؟

 

 

پیامک سازمان به شماره ۳۰۰-۰۷۰-۳۰۵۸۲۲۹۹ به صورت روزانه هر روز رصد و چک می شود و بر خود وظیفه می دانیم که نظرات ارباب رجوعان، مسافران و شهروندان را پاسخ دهیم و انتقادات و پیشنهادات آن ها را تا حل آن ها پیگیری کنیم.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;