ساخت مجهزترين آزمايشگاه سيار صنعت نفت

مدير گروه پژوهش و فناوري‌هاي حفاري و تكميل چاه پژوهشگاه صنعت نفت گفت: مجهزترين آزمايشگاه سيار سيمان و سيالات حفاري با رعايت استانداردهاي جهاني توسط پژوهشگاه صنعت نفت ساخته شده است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  سيدعليرضا مرتضوي، با بيان اين مطلب گفت: اين آزمايشگاه سيار به ابعاد 3×12 متر روي تريلر نصب و در سه بخش آزمايشگاه با تجهيزات لازم، دفتر كار و محل استراحت طراحي و ساخته شده است و هم اكنون امكان حمل اين آزمايشگاه به مناطق عملياتي براي ارايه خدمات سرچاهي وجود دارد.

 

مرتضوي با وجود نوسانات بازار در اواخر سال گذشته، پژوهشگاه صنعت نفت توانست آزمايشگاه سياري مطابق با استانداردهاي جهاني بسازد و به صنعت نفت كشور معرفي كند.

 

وي تصريح كرد: طراحي و فرمولاسيون دوغاب سيمان و سيالات حفاري با افزايه‏هاي موجود در منطقه با استفاده از آزمايشگاه سياردر شرايط واقعي عمليات انجام مي‏شود و تمام خواص اصلي مانند وزن مخصوص، افت صافي، ويسكوزيته، آب آزاد، زمان نيم‏بندش و مقاومت تراكمي با استفاده از اين آزمايشگاه قابل‏ اندازه‏گيري است.

 

مرتضوي، فقدان امكانات و فضاي كافي آزمايشگاهي(در مقايسه با ديگر شركت‌هاي داخلي و خارجي)، كاستي‌ در امكانات رفاهي و وجود مشكلات عديده در روند اجراي فعاليت‌هاي سرچاهي را از ضرورت هاي ايجاد آزمايشگاه سيار عنوان كرد.

 

وي يكي از فعاليت‌هاي اصلي گروه پژوهش و فناوري‌هاي حفاري و تكميل چاه پژوهشگاه صنعت نفت را حضور در مناطق عملياتي و ارزيابي ميداني نتايج پروژه‌هاي پژوهشي و رفع مشكلات احتمالي دانست و تصريح كرد: گروه پژوهش و فناوري‌هاي حفاري و تكميل چاه پژوهشگاه صنعت نفت با استفاده از دو دستگاه آزمايشگاه سيار، فرمولاسيون سيمان و سيالات حفاري را در شرايط ميادين نفتي و گازي طراحي و خدمات سرچاهي مورد نياز را ارائه مي دهند.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;