ساخت قابلمه هوشمند پخت غذا در ایران

به گزارش تاسیسات نیوز، محققان در پارک علمی و فناوری آذربایجان شرقی موفق به ساخت ظروف هوشمندی شدند که توانایی تشخیص و پخت انواع غذا را دارد. سید حسن طایفه از مسئولان شرکت پاتیلان صنعت در پارک علم و فناروی آذربایجان شرقی گفت: بعد از ۱۳ سال تلاش مهندسان این شرکت، موفق به ساخت ظرفی در قالب آشپز هوشمند شدیم که تمام اصول پخت سالم غذا توسط آن، رعایت می‎شود.


 

 

وی اظهار داشت: این ظرف، تنها ظرفی است که بر روی اجاق گاز قرار می‎گیرد و تا ساعت‎ها، حتی بعد از ۴۸ ساعت هم نیاز به سرکشی ندارد؛ و این در حالی است که غذا به هیچ عنوان نمی‎سوزد.





وی با بیان این که دستگاه آشپز هوشمند کاملا مکانیکی است و بدون نیاز به برق کار می‎کند، عنوان کرد: این آشپز هوشمند بر روی هر اجاقی قرار می‎گیرد و مانع از تبخیر آب غذا می‎شود. طایفه با اشاره به این که یک سنسور خاصی در این ظرف به کار رفته که می‎تواند هوشمندانه به پخت و نگهداری غذا در دمای پاستوریزه بپردازد، گفت: تکنولوژی ای به کار رفته در طراحی آشپز هئشمند این است که می‎تواند تشخیص دهد که چه زمانی رابطه اش را با اجاق گاز قطع کند.





به گفته وی، آشپز هوشمند، با توزیع یکنواخت حرارت و ایجاد شرایطی شبیه قابلمه بر روی گاز، مانع برخورد مستقیم حرارت با غذا شده که همین موضوع باعث می‎شود ارزش غذایی مواد درون آن از بین نرود.





طایفه با بیان این که هنوز آشپز هوشمند ساخته شده در این شرکت به کشورهای دیگر صادر نشده، خاطرنشان کرد: این اختراع، در ایران و امریکا به ثبت رسیده و مورد تایید سازمان علمی و پژوهش‎های صنعتی است. وی یادآور شد: آشپز هوشمند قادر به پخت تمام انواع غذاهاست که به طور متعارف در داخل یک قابلمه معمولی پخته می‎شود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;