ساخت شهرک‌های مهندسی اطراف کلانشهرها برای مهندسان خانه اولی

اولین جلسه منطقه ای شورای روسای نظام مهندسی ساختمان استان ها به ریاست مهندس خرم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، اولین جلسه منطقه ای شورای روسای نظام مهندسی ساختمان استان ها به ریاست مهندس احمد خرم در محل شورای مرکزی برگزار شد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان، تشکیل این جلسه را پیرو جلسه قبلی شورای روسای استان ها مبنی بر برگزاری منطقه ای جلسات و با هدف فراهم شدن فرصت زمانی بیشتر برای طرح مسایل و مشکلات استان ها عنوان کرد.
وی اعلام کرد: دفتر نظارت بر عملکرد استان های سازمان نظام مهندسی ساختمان متولی برگزاری این جلسات خواهد بود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در ادامه خواستار همکاری، تعامل و تفاهم دفتر نظارت بر عملکرد استان های سازمان نظام مهندسی ساختمان با استان ها برای شناسایی نقاط ضعف و قوت و تسریع در حل مشکلات شد.
مهندس خرم اظهارداشت: رؤساى سازمان هاى نظام مهندسى در استانها کمک کنند  تا ارزیابى ها براساس قانون انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه در اصلاح قانون باید حضور رئیس نظام مهندسى کشور تمام وقت دیده شود، اظهارداشت: در حال حاضر ساختار مصوب سازمان نظام مهندسی ساختمان در راستاى ماموریت هاى این سازمان نیست.
به گفته مهندس خرم، یکى از آسیب هاى سازمان در گذشته ادغام سازمان و شوراى مرکزى بوده است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه در حال حاضر ارتباط با شوراى انتظامى فعال تر شده است، خاطرنشان کرد: همه چیز باید در جایگاه قانونى خودش قرار بگیرد, ضمن اینکه خدمات مطلوب باید به مردم بدهیم.
مهندس خرم با اشاره به اینکه ما نباید از یکدیگر بى خبر باشیم، گفت: در ۶ استانى که قبل از کرونا سفر داشتم، با دنیایى از پیشنهادات مواجه شدم.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اعلام کرد: با رایزنى هاى انجام شده، به زودى شهرک هاى مهندسى در اطراف کلانشهرها براى مهندسین خانه اولى ساخته خواهد شد.
وی، تعامل و تفاهم با وزارت راه و شهرسازی را یک فرصت دانست و گفت: خوشبختانه هم اکنون تعامل بسیار خوبى با وزیر و معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برقرار شده است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان همچنین در پایان خبر داد: انشاالله سفرهاى استانى آغاز خواهد شد.
در ابتدای این جلسه دکتر محمدرضا جواهری، رییس دفتر نظارت بر عملکرد استان ها اظهارداشت: اولین جلسه منطقه ای شورای روسای نظام مهندسی استان ها را با دعوت از استان های نزدیک به تهران آغاز کردیم، ضمن اینکه بنا بر تاکید ریاست سازمان، این جلسات به صورت مستمر برگزار خواهد شد.
در این جلسه که روسای نظام مهندسی ساختمان استان های تهران، البرز، قم، قزوین، گیلان، مازندران و اردبیل حضور داشتند، درباره مباحث مختلف بحث و بررسی شد.
اعضای حاضر در جلسه خواستار رسیدگی به مشکلات مربوط به موضوع تعارض منافع، اصلاح نظام نامه مالی مالیاتی سازمان، اصلاح شیوه نامه اداره مجامع عمومی با توجه به شرایط کرونا, ابلاغ چارچوب ارزیابی از استانها و حل مشکل شناسه ملی شدند.
تعیین تکلیف تعرفه خدمات مهندسی سال ۹۹، تعیین پروتکل مکاتبات سازمان با وزارتخانه و ادارات کل راه و شهرسازی، تعیین تکلیف کارگروه سنجش برای انتخابات گروه های تخصصی, تجدید نظر در ضوابط شرکت های حقوقی، جلوگیری از موضوع دو نقشه ای در پروژه، توسعه تعاملات سازنده با دستگاههای مرتبط با نظام مهندسی و تسریع در حل مشکلات تأمین اجتماعی ( بیمه مهندسین ) از دیگر درخواست های اعضا در این جلسه بود.
همچنین در این جلسه مطرح شد که اقدامات عملی برای افزایش نقش مهندسین در دستور توقف پروژه هایی که خلاف ضوابط و مقررات ساخته می شوند، ضروری است.
منبع نظام مهندسی کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;