ساخت سیستم های کنترلی صنایع نفت و گاز و نیروگاهی کشور

 

سیستم کنترل فرآیند و اتوماسیون مجتمع های پالایشگاهی، پتروشیمی و نیروگاهی پیش از این تنها از کشورهای آمریکا و آلمان تامین می شد که با دستیابی به دانش فنی این سیستم، سیستم های کنترلی این مجتمع ها بومی سازی شد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیر بخش طراحی و بومی سازی سیستم کنترل و اتوماسیون شرکت مپنا در حاشیه نهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش، در جمع خبرنگاران افزود: شرکت های آمریکایی و آلمانی به علت تحریم ها غرب، از صدور سیستم های کنترل فرآیند جلوگیری کردند و اکنون با تلاش متخصصان ایرانی دیگر نیازی به حضور تجهیزات و سیستم های غربی در بخش های نیروگاهی، پالایشگاهی و پتروشیمی کشور نخواهد بود.

محمد اسماعیلی اضافه کرد: شرکت مپنا، بومی سازی “سیستم کنترل توزیع شده” را قبل از مطرح شدن تحریم ها در دستور کار قرار داده بود که هم اکنون این دستگاه مطابق با استانداردهای بین المللی به نتیجه رسیده است.

وی ادامه داد: با این که سیستم های کنترل، پنج درصد هزینه و تجهیزات سخت افزاری هر مجتمع صنعتی زیربنایی از قبیل مجتمع های پتروشیمی، پالایشگاهی و نیروگاه ها را به خود اختصاص می دهد اما نقش قلب مجتمع ها را ایفا می کند و بدون این سیستم ها هیچ کاری انجام نمی شود.

به گفته اسماعیلی، دانش فنی این سیستم ها پیش از این در اختیار شش غول بزرگ صنعتی دنیا از کشورهای آمریکا، آلمان، ژاپن، فرانسه و ایتالیا قرار داشت.

وی افزود: سیستم های کنترلی صنایع نفت و گاز و نیروگاهی کشور نیز پیش از این از سوی شرکت های آمریکایی، اروپایی و ژاپن تامین می شد که بعد از اعمال تحریم ها از ورود سیستم های این کشور جلوگیری شد.

اسماعیلی با اشاره به این که دانش فنی این سیستم به طور 100 درصد به شرکت مپنا تعلق دارد، اظهار کرد: سیستم اتوماسیون و کنترل فرآیند، از شش ماه آینده برای نخستین بار با یک پروژه نیروگاهی به کار گرفته می شود و به تدریج پروژه های صنعتی ورود پیدا خواهد کرد.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;