ساخت سلول خورشیدی توسط شرکت برق

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: این شرکت با اجرای یک طرح ملی تحقیقاتی مشترک با دانشگاه شهیدچمران اهواز برای اولین‌بار در کشور به فناوری طراحی و تولید ساخت سلول‌های خورشیدی به روش سیلیکون‌آمورف دست یافت.

 

 

به گزارش روابط‌عمومی شرکت سهامی برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت بزرگ افزود: شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با همکاری مشترک با محققان دانشگاه شهیدچمران اهواز موفق شدند برای اولین‌بار در کشور دانش فنی و فناوری طراحی و ساخت نوعی از سلول‌های خورشیدی مبتنی بر سیلیکون‌آمورف هیدروژنه موسوم به فیلم نازک (نسل دوم) را تولید و نمونه‌های آزمایشگاهی آن را با موفقیت آزمایش کنند.



وی اظهار کرد: این طرح ارزشمند که حاصل چند سال تلاش بی‌وقفه بوده، در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به ثبت رسیده و دارای کدملی است و به‌عنوان یک طرح شاخص با حمایت‌های مادی و معنوی این شرکت وتجهیزآزمایشگاه تحقیقاتی سلول‌های خورشیدی در دانشگاه شهیدچمران انجام شده است.



دشت بزرگ تصریح کرد: در واقع این آزمایشگاه از نظر فناوری و ساخت در کشور منحصربه‌فرد است و می‌تواند یک مرکز تحقیقاتی بین رشته‌ای از تخصص‌های مختلف برق، شیمی، فیزیک و مواد باشد که دانشجویان مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا می‌توانند طرح‌های خود را در آن انجام دهند.



وی ادامه داد: دستیابی به فناوری‌های برتر روز، دستاورد مهمی است که کشور را قادر به رقابت در عرصه‌های مختلف بین‌المللی خواهد کرد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;