ساختمان ورزشگاه سوار بر موج طراحی پایدار + عکس

به گزارش تاسیسات نیوز، طراحی سالن ورزشی جدید دانشگاه صنعتی نانیانگ سنگاپور به دلیل ویژگی های جالب توجه آن سبب شهرت معمارش شده است. ساختمان جذاب، پایدار و بسیار کارامد یادآور این مطلب است که چگونه مهندسی چوب در ایجاد تحول در ساخت و ساز پایدار موثر است.

 

 

 

همان طور که از نام این پروژه «Wave» بر می آید، این ساختمان اولین ساختمان از جنس چوب مهندسی شده در جنوب شرقی آسیاست. الوار mass به یک سری محصولات چوب اشاره دارد که شامل لایه های چندگانه چوب لمینیت شده به پنل های پیش ساخته متراکم می شود.

 

 

 

پنل ها اجازه دارند ساختمان ها به سرعت مونتاژ شوند و می توانند در واقع یک نسبت قوی تر ارزش به قدرت داشته باشد و در یک حریق بهتر از بتون تقویت شده کار کنند.

 

 

در مورد Wave، استفاده از الوار mass زمان ساخت را افزایش داده و 25 درصد در مقایسه با روش های متداول در نیروی کار صرفه جویی می کند. این همچنین بدان معناست که بام 72 متری بزرگ می تواند به سادگی بدون هیچ ستون داخلی محافظت شود. در عوض، ستون های خارجی از هفت قوس الوار دهانه بلند با وزن تقریبی 440 تن محافظت می کند.

 

 

 

مدل سازی کامپیوتری الگوهای باد و خورشید برای اطمینان از تهویه طبیعی داخل سالن ورزشی استفاده شد.

 

 

 

هر دیوار خارجی دو لایه با یک بسته هوا بین آنها دارد که به عنوان عایق گرما در روزهای گرم عمل می کند. دیوارها کویل های فلزی مخصوصی دارند که با آب سردی که از میان آنها جریان دارد نصب می شوند. این کار بادهایی که وارد سالن می شود خنک کرده و اجازه می دهد هوای گرم تر از طریق همرفت فرار کند.

 

 

 

این سرمایش همراه با عایق کاری عالی الوار mass به این معناست که حاضرین در سالن بسکتبال و بدمینتون می تواند به راحتی بدون نیاز به فن های سقفی یا تهویه مطبوع بازی کنند. سالن های ورزشی همچنین 980 صندلی مکانیزه، چراغ های LED با صرفه جویی در انرژی و برق خورشیدی دارند.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;