زیمنس به نفت و گاز هم رسید

به گزارش تاسیسات نیوز،  زیمنس، شرکت خوشه‌ای آلمانی و چندملیتی است که در سال ۱۸۴۷ توسط ارنست فون زیمنس در شهر برلین تاسیس شد. امروزه شرکت زیمنس در زمینه تولید تجهیزات مخابراتی و نورپردازی، لوازم خانگی، انواع قطار، تجهیزات تولید برق، سیستم‌های خودکارسازی، تجهیزات پزشکی و سامانه‌های اعلام حریق فعالیت می‌کند.





عملیات شرکت زیمنس به چهار بخش اصلی انرژی، صنعتی، پزشکی و زیرساخت‌های شهری تقسیم می‌شود. هم‌اکنون شمار کارکنان زیمنس بالغ بر ۳۶۰ هزار نفر می‌باشد، که در ۱۹۰ کشور جهان اشتغال دارند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر مونیخ، آلمان قرار دارد. این شرکت در پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران نیز مشارکت داشته‌است.




بنابراین گزارش، این شرکت در حوزه ریلی تفاهم نامه ای با ایران امضا کرده بود و اخیر خبرها حاکی از آغاز همکاری های شرکت زیمنس با ایران در حوزه نفت و گاز است.





بیژن زنگنه، وزیر نفت در دیدار با با یو کازر، مدیرعامل زیمنس آلمان نوشته است: “به دلیل تحریم بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات شرکت زیمنس به ایران نیامده است.





این تجهیزات برای فازهای پارس جنوبی، ال ان جی و برخی پالایشگاههای کشور بوده که آزادسازی این تجهیزات بعد از لغو تحریمها آغاز شده است. در دورانی که در وزارت نیرو حضور داشتم همکاری محسوسی با این شرکت وجود داشت اما زمانی که به وزارت نفت آمدم این همکاری گسترش پیدا کرده است.





ایران به کمپرسورهای گازی و ماشین آلات تولید شده این شرکت برای تولید گاز نیاز دارد و امیدواریم در فصل جدید همکاری، نه تنها این همکاری را گسترش دهیم، بلکه برای تولید محصول مشترک با این شرکت همکاری کنیم. شرکت زیمنس با همکاری شرکتهای ایرانی می تواند اقدام به تولید محصول مشترک برای صادرات به عراق، ترکمنستان، قزاقستان، آسیای مرکزی و دیگر کشورهای منطقه کند. این شرکت می تواند با برند خود اقدام به صادرات محصولات تولیدی به کشورهای منطقه کند.”

 

 

این گزارش می افزاید: زیمنس که در دوران تحریم ارسال برخی تجهیزات نفتی از جمله کمپرسورهای فازهای پارس جنوبی را مسدود کرده بود بلافاصله پس از لغو تحریمها اعلام آمادگی کرد آن را تحویل دهد که به گفته علی اکبر شعبانپور، مدیرعامل نفت و گاز پارس هم اکنون آزادسازی برخی تجهیزات و کالاهای فازهای پارس جنوبی از سوی زیمنس آلمان آغاز شده است.





همچنین زیگفرید روسورم، مدیر فناوری زیمنس چندی پیش در گفتگو با شانا اظهار کرده بود: “با اجرایی شدن توافق هسته‌ای و پایان تحریمها، این شرکت آلمانی می‌تواند ارسال تجهیزات مسدود شده را به طرف ایرانی از سربگیرد. با اجرای توافق، تحریمها برچیده شده‌اند و ما می‌توانیم تجهیزات مسدود شده را متناسب با نیاز به آنها در پروژه‌ها، تحویل دهیم و دیگر هیچ محدودیت قانونی وجود ندارد.





شرکت ما درباره راه آهن، رفت و آمد سریع، سازکارهای انرژی و توزیع انرژی در صنعت نفت و گاز فعال است، از این رو فرصتهایی بسیار در موضوعهایی متنوع برای ما وجود دارد که از هم‌اکنون کار روی آنها را آغاز کرده‌ایم.”

 

 

یادآور می شود: شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران و شركت زيمنس آلمان برای همكاري‌هاي جديد در حوزه ريلي تفاهم‌نامه امضا كردند. شركت زيمنس در نظر دارد از طريق انتخاب شركاي ایرانی، نسبت به انتقال دانش فني و ساخت داخل اقداماتي را انجام دهد. اكل، مديرعامل بخش حمل و نقل زيمنس به همراه هيات همراه ۱۶ دي ماه در جهت همكاري مشترك با راه آهن ايران، با پور سيد آقايي معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شركت راه آهن ديدار و گفتگو كرد و همزمان با آن طرفين تفاهم نامه همكاري امضا كردند.





از آنجايي كه راه آهن ايران براساس سند چشم انداز بيست ساله توسعه در نظر دارد تا نسبت به توسعه حمل و نقل ريلي در بخش هاي مختلف اقدام كند و از آنجايي كه شركت زيمنس داراي تجربه مفيدي در اين حوزه بوده و همكاري طولاني در تامين تجهيزات ريلي در ايران داشته و علاقمند به توسعه همكاري با راه آهن ايران است، تفاهم نامه همكاري در بخش هاي مختلف ريلي امضا كردند.

 

 

 

شركت زيمنس روابط تجاري بلند مدت با مشتريان و شركاء متعدد ايراني داشته كه قابليت افزيش را دارا است، بنابراين طبق اين تفاهم نامه طرفين توافق كردند تا ضمن همكاري‌هاي جديد در حوزه ريلي، در زمينه‌هاي برقي كردن خط ريلي تهران– مشهد، خط پر سرعت تهران – اصفهان، تامين و نگهداري ۵۰۰ دستگاه واگن مسافري، توسعه و بروز سازي سيستم هاي راه آهن، آموزش و انتقال تكنولوژي همكاري هاي مشترك داشته باشند. بر اساس اين تفاهم نامه ، شركت زيمنس در نظر دارد از طريق انتخاب شركاي داخلي، نسبت به انتقال دانش فني و ساخت داخل اقداماتي را انجام دهد.

 

منبع: شانا

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;