زیر ساخت لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی نظام مهندسی ساختمان فراهم نشد

دبیر اول شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور، گفت: درخواست تغییر در روند برگزاری انتخابات نظام مهندسی ساختمان کشور را در صورت تداوم روند فعلی انتخابات پیگیری می‌کنیم.
به گزارش تاسیسات نیوز، انتخابات نظام مهندسی در کشور امسال به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
۶۰۰ هزار عضو نظام مهندسی ساختمان کشور در برنامه انتخاباتی تدوین شده از ابتدای هفته تا پایان هفته در انتخابات نظام مهندسی کشور شرکت می‌کنند تا عضو هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان‌ها انتخاب شود.
به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های لازم برای انتخابات الکترونیکی نگرانی‌های در سطح کشور ایجاد شده به طوریکه متولیان امر در استان البرز درخواست ابطال انتخابات نظام مهندسی ساختمان این استان را مطرح کردند در استان مازندران هم روند برگزاری انتخابات چندان مناسب نبوده است.
در همین ارتباط خبرنگار علم و فناوری مازندران گفت و گوی اختصاصی انجام داده با مهدی شایان دبیر اول شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور که درباره مشکلات به وجود آمده امروز مسائلی را مطرح کرده است.
وی در پاسخ به این سئوال که روند برگزاری انتخابات نظام مهندسی در استان‌های کشور کند است، چه دلائلی می‌تواند داشته باشد، گفت: برای نخستین بار انتخابات نظام مهندسی با یک گستره وسیع در همه استان‌های کشور با تعداد ۶۰۰ هزار مهندس  به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و همین موضوع نیاز به زیرساخت‌های ارتباطی مناسب دارد.
دبیر اول شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور خاطر نشان کرد: اطلاع دقیقی از توانمندی شرکت مجری برگزاری کننده انتخابات نداشتیم، اما امروز اخباری که داریم شاهد کیفیت پائین برگزاری انتخابات نظام مهندسی ساختمان هستیم.
وی ادامه داد: نگرانی‌های از بابت ادامه روند اخذ رای، محافظت از آرا و شمارش وجود دارد که امیدواریم مسئولان وزارت راه و شهرسازی به مهندسان از بابت برگزاری انتخابات سالم اطمینان خاطر بدهند.
شایان در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگار علم و فناوری که در دو استان ظاهرا برگزار شده آیا آسیب شناسی لازم در این دو استان انجام نشده است،گفت: در این دو استان هم مشکلات وجود داشته اما روند دریافت آرا طوری نبوده که منجر به توقف انتخابات شود.
وی ادامه داد:در بررسی انجام شده و اطلاعاتی که کسب کردیم مشکلات وجود داشته به ویژه اینکه آی پی‌ها را نمی‌شناخت.
دبیر اول شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور درباره وضعیت انتخابات استان البرز،گفت: بر اساس خبرهای دریافتی این است که درخواست ابطال انتخابات این استان مطرح شده است.
وی در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگار علم فناوری که اگر روند نامناسب در برگزاری انتخابات ادامه داشته باشد، آیا احتمال دارد که روند برگزاری انتخابات در دیگر استان‌های کشور متوقف شود، گفت: آنچه که مشخص است قانون فرآیند اجرای انتخابات را برعهده هیأت های اجرایی قرار داده، عملا هیأت های اجرایی در هر استان شکل می‌گیرد که منتخبان یا تعداد از مهندسان به انتخاب اداره راه و شهرسازی انتخابات را مدیریت می‌کنند.
شایان خاطر نشان کرد: روح قانون معرف این است که انتخابات را جمعی از مهندسان برگزار کنند، شان وزارت راه و شهرسازی نظارتی است، شان شورای مرکزی همکاری است.
وی اضافه کرد: آرا افراد مقدس است و امیدواریم که در هر مرحله با سلامت برگزار شود و اگر انتخابات با روند نامناسب برگزار شود احتمال دارد که دستگاه نظارتی نسبت به توقف انتخابات اقدام کند.
دبیر اول شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور در پاسخ به این سئوال که در روزهای آینده انتخابات در دیگر استان‌های کشور برگزار می‌شود، با توجه به مشکلاتی که امروز در برخی از استان‌های ایجاد شده آیا احتمال دارد که انتخابات نظام مهندسی در دیگر استان‌های متوقف شود،گفت: در حال مکاتبه با وزارت راه و شهرسازی هستیم که اتفاقات پیش آمده را گزارش بدهیم و اگر اختلالات  به وجود آمده قابل رفع فوری نیست، در برنامه زمان بندی انتخابات نظام مهندسی تغییرات ایجاد شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;