زاها حدید جزیره خانه های چوبی می سازد

پروژه جدید شرکت معماری زاها حدید، مجموعه جزیره خانه های چوبی است که طراحی پایدار از ویژگی های اصلی آن به شمار می آید، همچنین با انعطاف پذیری زیاد در اندازه و سبک خانه های مختلف، خانه ارایه می کند.
به گزارش تاسیسات نیوز نقل از نیواطلس، ترجمه/ مهندس نیره شمشیری:‌ مجموعه های مسکونی روتان پروسپرا برای جزیره هندوراس برنامه ریزی شده و تعدادی خانه از آپارتمان های کوچک تا مجموعه های مسکونی چندواحدی دارد. این خانه ها به صورت پیش ساخته از الوار های محلی ساخته و در محل سوار می شوند.
به نظر می رسد این شرکت از چوب همانند بتون استفاده کرده و مشخصه این منازل مسکونی بام های منحنی و شیشه کاری های کامل است. داخل آنها هم به صورت نشیمن باز با محل های نگهداری داخلی و نیز تراس های بزرگ طراحی می شود.
شرکت ZHA تاکید دارد مجموعه منازل روتان پروسپرا به صاحبخانه ها اجازه می دهد خانه های خود را طبق نیاز تغییر دهند. ایده این است که محل وسایل و مصالح ساختمانی و نیز چیدمان داخلی و سایر موارد اضافه همانند زمین بازی را بسیار انعطاف پذیر طراحی می کنند. این موارد استاندارد یک خانه پیش ساخته است؛ این شرکت یک پلت فورم دیجیتال هم برای پروژه در نظر گرفته است.
پلت فورم چیدمان همه منازل را با زمین و سایر اختصاصات محل از جمله نما و به حداقل رساندن کارهای زمینی در زمان سوار کردن خانه مطابقت می دهد. پلت فورم یک گزینه ماژول وسایل و چیدمان های فضایی دارد تا با سبک زندگی و اولویت های فرد مطابقت داده شود. صاحب خانه ها همچنین می تواند از سازندگان و تولیدکندگان محلی برای ایجاد وسایل خاص برای هر اتاق با استفاده از مشخصات دیجیتال که پلت فورم فراهم می کند کمک بگیرند.
علاوه برای الوارهای پایدار، سایر جنبه های دسوت دار محیط زیست پروژه شامل جمع آوری آب و یک نوع خاص سیستم رطوبت گیری می شود. سایبان ها نیز پنل های خورشیدی یکپارچه دارند که به باتری هایی برای ذخیره برق متصل می شوند.
پیش بینی می شود ساخت این پروژه سال آینده شروع شود.
ترجمه: مهندس نیره شمشیری
منبع تاسیسات نیوز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;