رییس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی از نبود بستر لازم برای نظارت در ساخت و سازها خبر داد

 

رییس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بستر لازم برای نظارت مهندسین ناظر در ساخت و سازها فراهم نیست.

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، محمد رضا اخوان عبداللهیان روز جمعه در جلسه آموزشی مقررات ملی ساختمان ویژه پذیرفته شدگان آزمون ورود به حرفه مهندسی، افزود:هم اکنون هر اتفاقی که در مبحث ساختمان در کشورمان رخ می دهد، نگاهها متوجه مهندس ناظر است در حالی که یک نظارت خوب نیازمند فراهم شدن ابزار و مقدمات لازم است.

وی گفت: کنترل مصالح و وسایل غیر استاندارد در ساختمان سازی و یا استفاده از کارگران ماهر وظیفه مهندس ناظر نیست اما اکنون مهندسین از این بابت نیز دغدغه دارند.

وی عدم هماهنگی کارفرما با مهندس ناظر و همچنین ساخت و سازهای بدون پروانه را از چالش های فعالیت مهندسان ناظر عنوان کرد.

رییس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی در ادامه اظهار داشت : اکنون در مرحله گذر از ساخت و سازهای سنتی به نیمه صنعتی و صنعتی در کشور هستیم و خطرات زیادی متوجه مهندسان در این دوره گذار است.

وی آگاهی از مقررات جدید ساختمان، همچنین فناوری های جدید ساخت و ساز و تکنولوژی های نوین را یکی از اولویت ها برای مهندسین جدید الورود عنوان کرد.

به گفته وی، هم اکنون پنج هزار واحد مسکونی به روش صنعتی در شهرک مهرگان مشهد در حال ساخت است و مهندسان می توانند از این واحدها بازدید کنند.

وی از طراحی لوح فشرده آموزشی در زمینه فناورهای نوین صنعت ساخت و ساز توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی خبر داد و افزود: این برنامه آموزشی منحصر به فرد تا یک ماه آینده ارایه خواهد شد.

در جلسه آموزشی مقررات ملی ساختمان که با حضور حدود 800 نفر از مهندسان پذیرفته شده در آزمون ورود به حرفه مهندسی خراسان رضوی امروز در تالار ابن هیثم مشهد برگزار شد، مباحث مربوطه توسط استادان دانشگاه و مسوولان ذیربط ارایه شد.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;