ریزش آوار ساختمانی و مصدومیت کارگران

به گزارش تاسیسات نیوز، آوار ساختمانی در خیابان بروجردی، مصدومیت 6 کارگر را در پی داشت.


در پی تماس های مکرر مالک و پیمانکار یک ملک در حال بازسازی به سامانه ی ۱۲۵ مبنی بر ریزش آوار و گرفتار شدن کارگران ساختمانی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت ۱۰:۰۵ صبح امروز زنگ ایستگاه ۱۳ و ۹۹ را به صدا درآورد و آتش نشانان به همراه تیم نجات ۲ عازم خیابان بروجردی شمال، نرسیده به کوچه جهانیان شدند.


حمیدرضا محسنی افسر آماده ی منطقه ی ۸ عملیات که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: پس از رسیدن به محل حادثه مشاهده شد که در طبقه ی دوم یک ساختمان دو طبقه که کارگران در حال تخریب و بازسازی آن بودند به دلیل ریزش سقف، هر شش کارگر که سه نفر آنها ایرانی و سه نفر دیگر تبعه ی افغان بودند زیر آوار گرفتار شده اند.


وی افزود: خوشبختانه همه ی کارگران توانسته بودند با کمک حاضرین در محل از زیر آوار خارج شوند.


محسنی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله ضمن ایمن سازی محل حادثه و کشیدن نوار احتیاط مشغول عملیات شدند و برای اطمینان بیشتر از عدم وجود محبوس شده ی دیگر در زیر آوار، به عملیات خاک برداری و جستجو تکمیلی پرداختند.


وی افزود:آتش نشانان همزمان با درخواست شش دستگاه آمبولانس اورژانس برای انتقال مصدومین به مراکز درمانی که همگی از ناحیه ی سر، دست و پا دچار مصدومیت شده بودند، با کاوش زیر آوار از عدم وجود محبوس شده مطمئن شدند و محل را ایمن سازی کرد.


افسر آماده منطقه ی 8 عملیات خاطر نشان کرد: آتش نشانان پس از ارائه تذکرات ایمنی به مالک و تحویل محل به عوامل شهرداری، پس از هماهنگی با ستاد فرماندهی به عملیات خود پایان داد.


محسنی خطاب به پیمانکاران و مالکینی که قصد تخریب و یا بازسازی ملک خود را دارند گفت: ضمن استفاده ی کارگران از ملزومات ایمنی و کلاه در انجام عملیات‌های عمرانی و تخریب حتی المقدور از کمترین نفرات در محل استفاده شود تا در بروز اینگونه حوادث کمترین آسیب به افراد کارگر حاضر در محل برسد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;