رونق ۱۸۰ صنعت وابسته به ساخت و ساز در گرو اجرای بخش ۲۲ مقررات ملی ساختمان

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور همچنین با اشاره به اجرایی شدن بخش ۲۲ مقررات ملی ساختمان از اول تیر در تهران و به تدریج در استان‌ها اضافه کرد: با اجرایی شدن این بخش، ۱۸۰ صنعت وابسته به ساختمان رونق می‌گیرند و زمینه‌ی نقش آفرینی هرچه بیشتر مهندسان در روند ساخت و ساز‌ها فراهم‌تر می‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: در حال حاضر حدود ۵۵۰ هزار مهندس ساختمان عضو نظام مهندس هستند و بهره گیری از ظرفیت این نیرو‌های متخصص و کارآمد می‌تواند روند کیفی ساخت و ساز‌ها را در کشور تقویت نماید.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان: سازمان نظام مهندسی با داشتن حدود ۵۵۰ هزار مهندس، یکی از بزرگترین سازمان‌های مردم نهاد اثرگذار در حوزه‌ی ساخت و سازهاست.
احمد خرم افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد این مهندسان بدون مسکن اند و حدود ۶۰ درصد آنان نیز یا بیکارند یا در شغل‌های غیرمرتبط فعالیت می‌کنند.
وی همچنین با اشاره به اجرایی شدن بخش ۲۲ مقررات ملی ساختمان از اول تیر در تهران و به تدریج در استان‌ها اضافه کرد: با اجرایی شدن این بخش، ۱۸۰ صنعت وابسته به ساختمان رونق می‌گیرند و زمینه‌ی نقش آفرینی هرچه بیشتر مهندسان در روند ساخت و ساز‌ها فراهم‌تر می‌شود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه از راه اندازی سامانه‌ی معرفی کارگران ماهر و استادکاران حرفه ایی در کشور خبر داد و افزود: این سامانه می‌تواند نقش بسیار موثری در ارتقاء کیفی ساخت و ساز‌ها و رقابت در امر مهارت پروری استادکاران ایفا نماید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;