روند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر منتشر شد

کتاب «روند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر» به همت انجمن جهانی سیاستگذاری انرژی‌های تجدیدپذیر، تالیف و نخستین‌بار از سوی انتشارات آریانا قلم منتشر شد.

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز این کتاب در 6 فصل، سیاست‌ها،‌ چالش‌ها و آینده انرژی‌های تجدیدپذیر را بررسی می‌کند. پیشگفتار این اثر را دکتر حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو، نوشته‌است.

 

مولفان‌، معتقدند‌ در سال‌های اخیر،‌ بازار انرژی‌های تجدیدپذیر، صنایع مرتبط با آن و چارچوب سیاستگذاری‌ها، ‌تکامل چشم‌افسایی یافته است. گزارش جهانی انرژی‌های تجدید‌پذیر،‌ مروری جامع بر بازار،‌ صنعت،‌ میزان سرمایه‌‌گذاری و سیاست‌گذاری‌های جهانی را در این حوزه دارد.

 

سه فصل نخست کتاب با عنوان‌های «مروری بر صنعت و بازار انرژی‌های تجدیدپذیر»، «روند‌های صنعت و بازار فناوری‌‌های انرژی‌های تجدیدپذیر» و «جریان‌های سرمایه‌گذاری» به مباحثی مانند بازار زیر‌سوخت‌های مورد استفاده در بخش حمل‌ و نقل،‌ صنعت زیست‌انرژی و‌ صنعت سلول‌های خورشیدی اشاره دارند.

 

«دورنمای سیاست‌ها»، «انرژی‌های تجدیدپذیر روستایی» و «در آینده: تحول سیستمی در راستای اتصال هر چه بیشتر منابع تجدید‌پذیر» عناوین فصل‌های چهارم تا ششم کتاب حاضر است. از مهمترین مباحث مطرح شده در این سه فصل، می‌توان به چالش فناوری،‌ سیاست‌های تولید برق تجدید‌پذیر و مدل‌های کسب‌ و کار و آینده صنعت اشاره کرد.

 

در بخشی از این اثر، در تشریح مقوله‌ «انرژی‌های تجدید‌پذیر روستایی» آمده‌است: «سال 2012 دسترسی به انرژی‌های مدرن از طریق استفاده بیشتر از منابع تجدید‌پذیر بهبود یافت. استفاده از برق تجدید‌پذیر روستایی به دلیل توان پرداخت بالاتر افراد،‌ ارتقای دانش در زمینه منابع تجدید‌پذیر محلی و کاربرد‌های پیچیده‌تر فناوری، بیشتر از گذشته دیده می‌شود.» ‌

 

چاپ نخست کتاب «روند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر» با شمارگان دو هزار نسخه در 123 صفحه،‌ به قیمت 30 هزار تومان از سوی انتشارات آریانا قلم منتشر شده‌است.  

 پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;