روز مهندس نقشه‌بردار مبارک/ تجلیل شاید وقتی دیگر

دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان به مناسبت روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی و روز مهندس نقشه‌بردار ، پیامی صادر کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس بهمن مومنی مقدم, دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان به مناسبت ۱۳ شهریورماه، روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی و روز مهندس نقشه‌بردار، پیامی صادر کرد.
متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
به‌مناسبت تقارن روز مهندس نقشه‌بردار و گرامی‌داشت ابوریحان بیرونی با ماه محرم و سوگواری‌ها برای شهادت امام سوم شیعیان حسین بن علی (ع) و یاران و اهل‌بیتش، فرارسیدن این ایام را که موجب افروختگی شمع ظلم‌ستیزی در سینه حق‌جویان و آزادگان عالم شده است، گرامی می‌داریم.
از آخرین روزهای سال گذشته، با رخ‌نمود اسرارگونه بیماری کووید-۱۹ و گسترش سریع آن در سراسر دنیا که همراه با مرگ سریع افراد بسیاری بود، جهان شاهد تجربه‌ای سخت و ابتلایی همه‌گیر شد که کماکان ادامه داشته و بر جنبه‌های مختلف زندگی بشری از ارتباطات، آموزش، فعالیت‌های اجتماعی، صنعت و اقتصاد تاثیرات عمیق و گاه بی‌بازگشتی گذاشته است.
فعالیت‌های مرتبط با مهندسی نقشه‌برداری و داده‌مکانی نیز از این تحولات بی‌نصیب نبوده است؛ کاهش بودجه و حجم عملیات ساختمانی، پروژه‌های عمرانی، تحقیقاتی و آموزشی و لغو رویدادهای برنامه‌ریزی شده سالیانه از این دست است. رکود این فعالیت‌ها در کنار مشکلات ناشی از تورم لجام گسیخته در اقتصاد کشور، عرصه را بر زندگی معمول و متعارف فعالان رشته مهندسی نقشه‌برداری همانند سایر اقشار جامعه تنگ کرده است.
مدتی بود که برگزاری مراسم بزرگ‌داشت ابوریحان بیرونی و مقام مهندس نقشه‌بردار در روز ۱۳ شهریور به‌عادت مالوف جامعه صنفی مهندسان نقشه‌بردار ایران و با تدارک برنامه های متنوع و انعکاس رسانه‌ای گسترده‌ تبدیل شده بود. امسال اما به‌دلیل الزام عدم‌برگزاری اجتماعات غیرضرور و با اولویت بر مراقبت از سلامت افراد، برپایی مراسم حضوری امکان‌پذیر نشد، تا ضمن بزرگ‌داشت فرارسیدن ۱۳ شهریور، روز ابوریحان بیرونی و تجلیل از مقام مهندس نقشه‌بردار، فرصت دیدار با اعضا و طرح مشکلات با مسئولان کشور نیز از این رهگذر بی بهره بماند.
امید فراوان می‌رود که با تدابیر و تلاش ارگان‌های تصمیم‌گیر و مسئول در حوزه سلامت کشور و هم‌کاری و حس مسئولیت اجتماعی مردم عزیز ایران، هرچه زودتر شاهد کاهش چشم‌گیر و حتی رخت‌بر‌بستن کووید-۱۹ از این سرزمین و امکان برگزاری پرشور مراسم گرامی‌داشت مقام مهندسان نقشه‌بردار کشور در سال آینده را شاهد باشیم.
البته نباید از نظر دور داشت که بنده نیز در جایگاه دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، این نوید را می دهم که با برنامه‌های تدوین شده در دوره جدید شاهد اعتلای جایگاه مهندسی در کشور و همچنین اجرایی شدن خدمات مهندسی نقشه برداری در راستای ارتقای کیفیت ساخت و ساز شهری باشیم.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;