روزهای مهم کشور آمد

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، بورس انرژی ایران شاهد اتفاقات بزرگی است که باعث تحول صنعت نفت و توسعه این مسیر می شود.

 

علی حسینی گفت: بر‌اساس مجوز شرکت ملی نفت ایران، ١٠٠ میلیارد تومان اوراق سلف استاندارد نفت کوره، فردا در بورس انرژی عرضه می‌شود.

 

وی افزود: از هزار میلیارد تومان مجوز صادر شده، تاکنون ٢٠٠‌میلیارد تومان اوراق سلف استاندارد در دو مرحله منتشر شده که مورد استقبال خریداران قرار گرفته است.

 

حسینی ادامه داد: این ١٠٠ میلیارد تومان با نرخ بازار‌گردانی ٢٣ درصد عرضه می‌شود و با همان شرایط مراحل پیشین عرضه خواهد شد.

 

عرضه گازوئیل در بورس انرژی از فردا


مدیرعامل بورس انرژی با اعلام خبر عرضه گازوئیل از روز یکشنبه در رینگ بین‌الملل این بورس گفت: فردا دو مرحله عرضه این فرآورده انجام خواهد شد؛ به این ترتیب که هزار تن نفت گاز صادراتی از انبار نفت اصفهان و نیز هزار تن از این فرآورده از انبار نفت ساری برای صادرات به کشور افغانستان مورد معامله قرار خواهد گرفت.

حسینی افزود: کالای گازوییل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در جلسه مورخ ۱۶ شهریور ۹۴ هیات‌ پذیرش بورس انرژی ایران به‌عنوان کالای اصلی در تابلو نفت‌و‌گاز بازار فیزیکی برای عرضه در رینگ داخلی و بین‌الملل پذیرش شد و براساس مصوبه هیات‌ پذیرش مقرر شد سالانه دست کم ٢۴٠ میلیون لیتر گازوییل به‌صورت هفتگی در بورس انرژی عرضه شود.

 

وی ادامه داد: حداقل خرید برای کشف نرخ این کالا، ١٠‌درصد حداقل عرضه بوده و خطای مجاز تحویل این کالا نیز ۵‌درصد آخرین محموله قابل تحویل است. مشخصات هر محموله، شامل محل بارگیری و محل تحویل در قالب اطلاعیه عرضه در موعدهای انتشار آن (رینگ داخلی یک روز و رینگ بین‌الملل سه روز کاری قبل از عرضه) ذکر خواهد شد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;