روزهاي دهه ايمني راه‌ها نام گذاري شد

به گزارش تاسیسات نیوز، كارگروه امور اجتماعي، آموزش و فرهنگ ايمني كميسيون ايمني راه ها فاصله زماني 14 آبان (به‌عنوان روز ملي فرهنگ عمومي) و 25 آبان (روز جهاني يادمان قربانيان سوانح جاده‌اي) را به‌عنوان «دهه ايمني راهها و مسئوليت‌هاي ما» نام‌گذاري كرده است.

در مجمع عمومي سازمان ملل، بازه زماني 2011 تا 2020 به‌عنوان «دهه ارتقاء ايمني حمل و نقل» تعيين شده است. بنابر اين گزارش اسامي روزها و مسئوليت هريك از نهادهاي عضو كميسيون در آن روزها از سوي كارگروه مزبور مشخص شده است و بي‌ترديد بالا رفتن ضريب ايمني راهها و كاهش جدي تلفات و خسارات رانندگي در كشور در گرو همكاري‌هاي نزديك مردم و دولت، به‌ويژه نهادهاي مسئول ايمني راه هاست.

كارگروه امور اجتماعي، آموزش و فرهنگ ايمني كميسيون ايمني راه تصريح كرد: اميد است با اهتمام جدي دولت و همه نهادهاي مسئول در اين زمينه، در اولين دهه ايمني راه ها، شاهد تقويت اين همكاري‌ها و جلب افكار عمومي نسبت به موضوع ايمني راه ها باشيم.

كارگروه امور اجتماعي، آموزش و فرهنگ ايمني كميسيون ايمني راه ها، از صدا و سيما، مطبوعات و واحدهاي روابط عمومي نهادهاي عضو كميسيون درخواست كرد براي پوشش رسانه‌اي فعاليت‌هاي دولت و مردم و توجه دادن افكار عمومي به موضوع ايمني در اين دهه و حتي قبل و بعد از آن تمام همت و تلاش خود را به‌كار بندند.

اسامي روزهاي دهه ايمني راه‌ها (14 لغايت 25 آبان)

 

آبان

روز هفته

نام روز

14

چهارشنبه

فرهنگ عمومي و ايمني

15

پنج شنبه

امداد و نجات در راه

16

جمعه

آموزه هاي ديني و ايمني

17

شنبه

سفر سالم با وسايل حمل و نقل عمومي

18

يكشنبه

راه و خودرو ايمن

19

دوشنبه

دانش‌آموزان و ايمني

20

سه شنبه

مشاركت مدني و ايمني

21

چهارشنبه

عابران پياده و ايمني

22

پنج شنبه

موتورسيكلت سواري ايمن

23

جمعه

خانواده و ايمني

24

شنبه

بهداشت جسم و روان و ايمني

25

يكشنبه

يادمان قربانيان سوانح رانندگي

 

 

پایان پیام /.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;