رفع کمبود خود در دستور کار دولت

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه خبری ایرنا، با وارد شدن فازهای پارس جنوبی به مدار تولید، کمبود خوراک پتروشیمی ها رفع می شود و دیگر این صنعت نگران تامین خوراک گازی نیست.

سعید قوام‌پور در دومین جلسه کارگروه صنایع پتروشیمی و پایین‌دستی شورای برنامه ریزی صنعت و معدن برنامه ششم توسعه اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال، ٩٠ تا ١١٠ هزار بشکه میعانات گازی در اختیار پتروشیمی‌ها قرار گرفته است.

 

مدیرکل برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت با ارائه گزارشی درباره تراز تولید و مصرف گاز طبیعی در گذشته و برنامه آینده تولید و اختصاص گاز به صنایع پتروشیمی،، خواستار بهینه‌سازی صنایع پتروشیمی شد.

 

وی اظهار کرد: تا پایان سال ٩٥ یا اوایل سال ٩٦ با تکمیل فازهای پتروشیمی نه تنها نیاز گاز کشور تامین خواهد شد، بلکه بخشی نیز به کشورهای همسایه صادر خواهد شد.

 

در دومین جلسه کارگروه صنایع پتروشیمی و پایین دستی شورای برنامه‌ریزی صنعت و معدن برنامه ششم توسعه علاوه برمنصور معظمی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت، عباس شعری مقدم، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت دفاع و نیروهای مسلح، وزارت رفاه، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و تنی چند از فعالان بخش خصوصی حضور داشتند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;