رفع چالش انرژی در گروی فرهنگ سازی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از شانا، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دامنه پیامدهای شدت انرژی فقط به حوزه اقتصاد معطوف نمی‌شود، بنابراین فرهنگسازی برای صرفه‌جویی درزمینهٔ استفاده از انرژی و بهبود تجهیزات انرژی بر، مهمترین راهکارها برای رفع این چالش ارزيابی می‌شود. 




نادر فریدونی ، بابیان این‌که شدت انرژی در مصرف همه حاملهای انرژی در ایران به نسبت دیگر کشورها بالاست، افزود: این در حالی است که تولید در کشورمان به میزان تولید در کشورهای پیشرفته نیست.

 

 

 

عضو کمیسیون انرژی بابیان این‌که پیامدهای شدت انرژی تنها به حوزه اقتصادی و انرژی معطوف نمی‌شود، افزود: افزایش چالشهای زیست‌محیطی و افزایش هزینه‌های تولید، بخشی از آثار شدت انرژی است که لزوم رفع آن را افزایش داده است.

 

 

این نماینده مجلس نهم گفت: قوانین زیادی در این باره تصویب‌شده است بنابراین به نظرم می‌رسد که این مقوله در حوزه اجرا باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد چون انرژی و منابع آن محدود هستند.

 

 

 

عضو کمیسیون انرژی گفت: فرهنگسازی در خصوص صرفه‌جویی در استفاده از حاملهای انرژی و بهبود تجهیزات و کالاهای مورداستفاده در بخشهای خانگی و صنعتی مهمترین راهکارهای مؤثر برای برطرف کردن این معضل ارزیابی می‌شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;