رفع مشکل باعث آغاز تولید گسترده شد

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، بعد از سه سال توقف، نیروگاه برق آبی مغان بالاخره بعد از رفع مشکلات فنی آغاز بکار کرد.
حسين صبوري، مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي آذربايجان شرقي، نيروگاه برق‌آبي مغان را نيروگاهي پاک عنوان کرده و گفت: اين نيروگاه با همکاري شرکت آب منطقه‌اي استان اردبيل و برق آذربايجان وارد مدار توليد شده و هم‌اکنون برق توليدي اين نيروگاه با ظرفيت اسمي 13 مگاوات به شبکه سراسري تزريق مي‌شود.
بر اساس اين گزارش، نيروگاه برق‌آبي مغان در 20 کيلومتري شهر پارس‌آباد و در محوطه کشت و صنعت مغان واقع شده که با اجراي شرکت برق منطقه‌اي آذربايجان از سال 81 به بهره‌برداري رسيده و متعلق به شرکت برق منطقه‌اي آذربايجان است.
حجم درياچه اين نيروگاه 12 ميليون مترمکعب است که توان توليدي آن پس از تبديل، به شبکه 20 کيلوولت تزريق مي‌شود.
همچنين صبوري در بازديد از پروژه توسعه پست پارس‌آباد مغان در شمال استان اردبيل با اشاره به اهميت خاص اين پروژه براي افزايش ضريب اطمينان شبکه در منطقه و نيز تسهيل در امر تبادل برق با جمهوري آذربايجان، بر تکميل و راه‌اندازي اين پروژه تا پايان شهريور ماه تاکيد کرد.
پروژه توسعه پست 330.230 کيلوولت پارس‌آباد مغان در محدود مجتمع کشت و صنعت اين شهرستان قرار دارد که عمليات اجرايي آن از دي‌ماه سال 93 آغاز شده است.
هم‌اکنون عمليات ساختماني پروژه از پيشرفت فيزيکي بالاي 95 درصد برخوردار است و بيش از 90 درصد تجهيزات HV در اين پروژه نصب شده است که پس از تأمين کابل‌هاي کنترل، عمليات وايرينگ شروع و نسبت به تست تجهيزات اقدام خواهد شد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;