رشد مهندسی زمینه‌ساز بهره‌برداری بهینه از منابع خواهد شد

به گزارش تاسیسات نیوز،به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس، ستار خورشیدی، ضمن گرامیداشت پنجم اسفند روز مهندسی، با اشاره به ظرفیت‌های فنی و تخصصی این مجموعه افزود: نظام مهندسی استان تلاش کرده که سالم‌سازی، شفاف‌سازی و ایجاد عدالت را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهد و در کنار به حوزه‌های آموزش و نظارت بر عملکردها نیز توجه داشته باشد.
او ادامه داد: به منظور اجرای عدالت در در فعالیت های سازمان، تمام متراژهای مستحدثات بر روی سامانه ارجاع قرار گرفته و برای همگان قابل مشاهده است.
وی اظهار کرد: نظارت بر عملکرد مجریان، اصلاح سخت افزارها و نرم افزارهای کاربردی، اجرایی سازی قرارداد نظارت، اصلاح تعرفه های نقشه UTM و جداسازی درصدهای نقشه برداری از دیگر اقدامات صورت گرفته در نظام مهندسی ساختمان استان فارس است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس، ضمن تاکید بر لزوم توجه به علوم مهندسی در ساخت و سازها اظهار کرد: مهندسان به عنوان حافظان جان و مال مردم، در بهره برداری بهینه از سرمایه های ملی کشور نقش ارزنده ای دارند و این در حالی است که هرگونه اشتباه در حوزه مهندسی می تواند به فاجعه ای بزرگ منتهی شود.
خورشیدی، در خصوص پدیده فرونشست نیز گفت: بخش عمده ای از مساحت کشور امروز دچار خشکسالی و کم آبی است که برای رویارویی علمی با این بحران و با توجه به اهمیت موضوع، سازمان نظام مهندسی فارس اقدام به برگزاری نخستین همایش ملی فرونشست زمین (تیرماه ۱۴۰۲) در شیراز کرد.
وی افزود: همچنین با توجه به اینکه کشورمان در مدار زلزله قرار دارد و تعداد زیادی گسل در کشور و استان فعال است، ضرورت دارد که به ویژه به مبانی ایمن سازی توجه بیشتر و جدی تری شود.
او اظهار کرد: ما در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس تمام توان خود را در حوزه نظارت از جمله نظارت بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن به کار خواهیم گرفت تا خانه هایی با کیفیت مطلوب در اختیار مردم قرار گیرد.
لزوم افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی
عضو هیات رییسه و کمیسیون صدور خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس نیز گفت: استان فارس در زمینه صادرات خدمات مهندسی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد به عنوان پایلوت صدور خدمات فنی و مهندسی انتخاب شده اما با توجه به اینکه صادرات حوزه فنی و مهندسی در کشور کمتر از یک درصد است ضرورت دارد که این حوزه تقویت شود.
علیرضا زارع افزود: در زمینه صادرات حوزه فنی و عمرانی، جامعه هدف ما بیشتر خلیج فارس به ویژه عمان و قطر است و قراردادهایی نیز با عراق، سوریه و ترکیه داشته‌ایم.
ایجاد سامانه شفافیت و ارتقاء سامانه جامع خدمات مهندسی
دبیر هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفت: یکی از اقدامات مهمی که در این سازمان پیگیری شده و به سرانجام رسیده، راه اندازی سامانه شفافیت و ارتقاء سامانه جامع خدمات مهندسی است.
محمد بنان افزود: در حوزه ارتقاء زیرساخت ها نیز پیشرفت های چشمگیری حاصل شده و از جمله سرورهای مستهلک سری هفت را به نسل ۱۰ ارتقاء دادیم.
وی ادامه داد: برای پیشرفت و تعالی خدمات مهندسی، باید همسو با پیشرفت های جهانی در حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری گام برداشت و زمینه شکوفایی استعدادهای جامعه توانمند مهندسین را فراهم کرد.
پنجم اسفند به مناسبت تولد خواجه نصیر توسی، دانشمند ایرانی به عنوان روز مهندس نامگذاری شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;