رتبه بندی جدید بیمارستان ها براساس اعتباربخشی

بیمارستان ها براساس نتایج اعتبار سنجی جدید رتبه بندی می شوند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،   خورشید وسکویی، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: اعتباربخشی یک برنامه کشوری است که وزارت بهداشت آن را برای همه بیمارستان های دانشگاهی و غیردانشگاهی اعم از دولتی،‌خصوصی،تأمین اجتماعی،نیروهای مسلح،خیریه و… دیده است.

 

وی گفت: پیش از این شیوه ارزشیابی متفاوت بود اما از سال گذشته براساس طرح جدید اعتباربخشی این کار براساس محورهای 37 گانه مدیریتی‌،حاکمیتی،مدیریت پسماند،فاضلاب،بهداشت محیط توسط ارزیابان دانشگاهی اجرا می شود البته ارزیابان ناظر نیز از وزارت بهداشت تعیین و کار نظارت و اعتباربخشی و ارزشیابی را انجام می دهد.

 

وی تصریح کرد:‌اعتباربخشی در سطح بین الملل و در کشورهای دیگر تحت عنوان JCI،ACI اما در ایران پس از تطابق با مسایل اعتقادی و فرهنگی و بومی سازی تحت عنوان اعتباربخشی مطرح شد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در ارزشیابی پیشین فقط تجهیزات و فضا مطرح بود اما در اعتباربخشی کنونی علاوه بر تجهیزات و فضا عملکرد پرسنل،نوع خدمت و… مطرح است که در 27 بیمارستان دولتی و بیش از 20 بیمارستان خصوصی این موارد مدنظر قرار می گیرد

 

انتهای پیام

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;