رتبه اول در حوزه ساختمان های تجاری قدیمی

به گزارش تاسیسات نیوز، جوایز تکنولوژی ASHRAE، دستاوردهای چشمگیر اعضایی که با موفقیت از طراحی نوین ساختمان در حوزه های آسایش ساکنین، کیفیت هوای داخل و حفظ انرژی استفاده کرده اند را معرفی می کند. طرح های آنها استانداردهای ASHRAE را برای مدیریت موثر انرژی و IAQ پیاده سازی می کنند. عملکرد این موسسات طی داده های واقعی قابل تایید درطول یک سال تایید می شود.

 

 

 

 

جوایز امسال به ساختمان هایی اختصاص یافت که برای انواع ساکنین و کاربری ها از جمله خریداران داروخانه ها، مسافران هواپیما و دانش آموزان دبیرستان ها طراحی شده اند.

 

 

 

 

ساختمان اداری بازسازی شده DPR سان فرانسیسکو، قابلیت های یک طرح یکپارچه و تلفیقی، جدید و قابل جایگزینی را نشان می دهد و ثابت می کند ساختمان های پایدار می توانند مصرف انرژی را کاهش داده و شرایط زیست محیطی داخلی را بهبود بخشیده و در عین حال از نظر هزینه مقرون به صرفه باشد. ساختمان با استفاده از سیستم های تاسیسات مکانیکی و برقی کارامد و با نصب سیستم های گرمای خورشیدی و قوتوولتائیک پشت بامی، به مصرف انرژی مثبت رسید. EUI ساختمان در سال اول 20.4 کیلوBtu بر فوت مربع (231.7 مگاژول بر متر مربع) و EUI هدف 23.6 کیلو Btu بر فوت مربع (268 مگاژول بر متر مربع) بود.

 

 

 

 

آسایش و سلامت ساکنین یک اولویت اصلی است. یک سیستم هوای خارج اختصاصی، 30 درصد تهویه بیشتر از مقدار تعیین شده طبق استاندارد 62.1-2010 ANSI/ASHRAE را تامین می کند. ونتیلاتورهای بازیاب گرما از 8 پیش فیلتر MERV و 13 فیلتر نهایی برای پاک سازی آلاینده ها، افزایش راندمان فیلتراسیون و بهبود کیفیت هوای داخل استفاده می کنند.

 

 

 

 

ویژگی جالب دیگر، استفاده از عناصر پویا مثل نور خورشید و گیاهان برای فعال کردن محل، حضور کاربران و پیوند با محیط بیرون است. اجزایی مثل چوب های مازاد، سه دیوار زنده در لابی اصلی، دو پنجره نورگیر سقفی با جذب ترکیبات آلی فرار و در عین حال افزایش حالت خوب ساکنین، کیفیت هوای داخل را بهبود می بخشد. طبقه اول، خانه ای برای مکان های اجتماعی فعال تر مثل پذیرش، اتاق استراحت، اتاق آموزش و اتاق ورزش است.

 

 

 

 

همه مکان های کاری به طبقه دوم منتقل می شود و از پیوند اجتماعی و بصری کارکنان با فضاهای دیگر مثل اتاق های تلفن و اتاق های کنفرانس کوچک که در صورت لزوم ممکن است خصوصی باشد پشتیبانی می کند.

 

DPR به در اختیارگذاشتن فضاهای خود به عنوان یک آزمایشگاه زنده برای جامعه اختصاص می یابد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;