راهی جدید برای صرفه جویی بنزین

به گزارش تاسیسات نیوز، مصرف گاز سی ان جی در خراسان جنوبی، با هدف جایگزینی بنزین با سوختهای بهینه تر برای محیط زیست، 15 درصد افزایش یافت.

 

 

 

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه استان، گفت: از ابتدایصرفه جویی در مصرف بنزین، با جایگزینی سی ان جی امسال 18میلیون و 399 هزار کیلوگرم گاز سی ان جی تحویل جایگاه های سوخت خراسان جنوبی شد که حدود 3 میلیون مترمکعب بیشتر از مدت مشابه پارسال بود.




علی اصغر اصغری افزود: با توجه به قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت بنزین، سوخت گاز با صرفه تر و بهینه تر از نظر زیست محیطی و جایگزین بسیار مناسبی برای بنزین است.





عرضه سوخت سی ان جی در خراسان جنوبی سبب شده است که با وجود افزایش خودروها از آغاز امسال، مصرف بنزین در استان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال هیچ افزایشی نداشته باشد.





از آغاز امسال 151 میلیون لیتر بنزین در خراسان جنوبی مصرف شد که در مدت مشابه پارسال هم همین مقدار بنزین مصرف شده بود.





به گفته اصغری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی، اگر گاز سی ان جی در استان به مردم ارائه نمی شد باید از آغاز امسال 169 میلیون لیتر بنزین در استان مصرف می شد یعنی 18 میلیون لیتر بیشتر از مدت مشابه پارسال.





وی، استقبال مردم را از مصرف گاز سی ان جی در استان، نشان دهنده انتخاب آگاهانه آنان در جایگزینی سوخت گاز به جای بنزین دانست.




هم اکنون 24 جایگاه سی ان جی در خراسان جنوبی فعال است.




منبع: خبرگزاری صداوسیما







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;