راهنمای خرید شیرآلات بهداشتی

به گزارش تاسیسات نیوز، در حال حاضر کارخانه هایی هستند که اکثر تولید خود را در خارج از مرزهای ایران به فروش می رسانند؛ که بازار خارجی این محصولات گاهی به اروپا و یا حتی آمریکا هم می رسد. خارج از بحث حمایت از کار و سرمایه ایرانی، خرید شیر آلات وطنی می تواند بسیار مفیدتر باشد به چند دلیل:

 

داشتن ضمانت نامه:


خیلی از کارخانه های ایرانی دارای ضمانت واقعی برای محصولات خود می باشند که این نکته بسیار مهم است مخصوصا برای شیر آلات اهرمی به خاطر استفاده از کاتریج سرامیکی در شیرآلات پیدا کردن قطعات در بازار حتی اگر شیر را خریداری کردید که ضمانت نامه معتبری هم نداشت در صورت بروز خرابی به راحتی می توانید تمام قطعات را پیدا نموده و تعویض کنید که این مساله در شیرآلات خارجی وجود ندارد.

 

 

قیمت بسیار مناسب تر:


بطور مثال یک شیر ظرفشویی شلنگدار ایرانی با درجه کیفیت عالی و 5 سال ضمانت معتبر 230 هزار تومان و همین شیر با کمی کیفیت بالاتر بدون 1 روز ضمانت 1.5 میلیون تومان می باشد.

 

در زیر نکاتی را برای شما ذکر خواهیم کرد تا بتوانید راحت تر انتخاب کنید.

 

دارا بودن علامت استاندارد ایران


شاید خیلی ها اطلاع نداشته باشند که علامت استاندارد روی یک محصول چه مزایایی را داراست.


ولی در بین کارخانه های شیرآلات بهداشتی که علامت استاندارد دارند باید یک حداقل هایی رعایت گردد که مهمترین آنها استفاده نکردن از سرب نرم در ساخت بدنه داخلی این شیر آلات است که مستقیما در سلامتی انسان تاثیر مخربی می گذارد؛ و نکته دیگری که باید رعایت شود استفاده از حداقل میزان آبکاری کروم می باشد که شفافیت سیرآلات را در طول سالیان تضمین می نماید.

 

دارا بودن کاتریج اروپایی


کاتریج همان مغزی شیر است که وظیفه آن قطع و کم و زیاد کردن آب مصرفی است.


در بین کارخانه های تولید کننده شیرآلات بهداشتی ایرانی، از دو مدل کاتریج استفاده می شود که یکی ساخت کشور چین می باشد و دیگری ساخت یکی از کشورهای اروپایی که می تواند آلمان، ایتالیا و یا حتی اسپانیا باشد که فرق چینی این محصول با اروپایی آن بسیار زیاد است.

 

دارای کاتریج 45 باشد


شیر آلاتی که در بازار وجود دارد دارای 2 مدل کاتریج 35 و 45 می باشد. ایرادی که در شیرهای با کاتریج 35 وجود دارد افت بالای فشار آب می باشد که این نکته را در هنگام خرید حتما توجه فرمایید.

 

دارا بودن ضمانت نامه معتبر


تمامی شیرآلات روی محصولات خود کارت گارانتی 5 ساله دارند ولی تنها حدود 10 شرکت می باشد که ضمانت نامه های آنها معتبر بوده و در صورت بروز مشکل جواب گو خواهند بود.

 

برای فهمیدن اینکه کدام ضمانت نامه معتبر است کار سختی نخواهیم داشت. کافیست روی ضمانت نامه محصول خود را نگاه کنید اگر شماره های تماس کارخانه وجود داشت این ضمانت نامه معتبر و اگر وجود نداشت غیر معتبر می باشد.

 

موج نداشتن بدنه شیر


منظور از اینکه بدنه شیر موج نداشته باشد این است که سطح شیر به صورت آینه صاف و بدون پستی و بلندی باشد در نمای کلی شاید صیقلی نبودن خیلی مهم جلوه نکند ولی در کا شیرآلاتی که موج زیادی دارد نشانه این است که دستگاهی که برای تراش این شیر استفاده شده بی کیفیت بوده و احتمالا بقیه قسمت ها هم تراش درستی نخورده است.

 

دارا بودن دنباله های برنجی


روی شیر دوش و آفتابه دو اتصال وجود دارد به نام دنباله که شیر را به روی دیوار متصل می نماید که از دو آلیاژ برنج و آهن ساخته می شود.

 

در هنگام خرید توجه کنید که این دو قطعه حتما برنجی باشد چون آهنی این محصول به مرور زمان زنگ خواهد زد و در آینده شما دچار مشکل خواهید شد.

 

دارا بودن شلنگ ها حصیری با کیفیت


روی شیر ظرفشویی و روشویی 2 عدد شلنگ حصیری وجود دارد که به دو صورت بی کیفیت و با کیفیت می باشد که تشخیص این بخش به صورت کامل کمی سخت است ولی در کل هرچه میزان بافت حصیر روی شلنگ ریزتر باشد کیفیت آن محصول بالاتر خواهد بود.

 

اگر شیری که می خرید شلنگ های حصیری بی کیفیتی داشته باشد احتمال دارد زمانی که منزل نیستید این شلنگ ها بیرون زده و فکرش را بکنید چه خسارتی خواهد زد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;