راهنمای انتخاب بهترین شیرآلات ایرانی

بخش مهمی از تجهیزات و وسایل هر خانه، شیرآلات بهداشتی است.
به گزارش تاسیسات نیوز،  شیرآلات بهداشتی در بخش های مختلف خانه کاربرد داشته و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار هستند؛ هم در آشپزخانه، هم در حمام و هم در سرویس بهداشتی از شیرآلات استفاده می شود. با توجه به اهمیت بالایی که شیرآلات ساختمان دارند، باید در خرید این تجهیزات دقت بالایی داشت و به نکات مختلفی توجه کرد.
خرید شیرآلات ساختمانی با کیفیت باید با توجه به جنبه های مختلف این محصولات انجام بشود. شیرآلات ساختمانی هم از نظر فنی و هم از نظر کاربردی اهمیت زیادی دارند و باید به نحوی تولید شده باشند که در دراز مدت بدون هیچ مشکلی کارکرد خوب خود را حفظ کنند.
در ادامه این مطلب نکاتی ارائه شده اند که می توانند به هنگام خرید و سفارش شیرآلات بهداشتی ساختمانی کاربرد داشته باشند. اگر قصد دارید برای تهیه شیر حمام، شیر توالت و به طور کلی شیرآلات منزل خود اقدام کنید، نکات این مطلب را مد نظر داشته باشید.
در کنار ویژگی های ظاهری و زیبایی، ویژگی های فنی و ساختاری را هم بررسی کنید.
اگرچه ویژگی های زیبایی شناختی شیرآلات هم امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است، اما زیبایی شیرآلات بر کیفیت فنی آن تقدم ندارد! در درجه اول باید به ویژگی های فنی شیرآلات بهداشتی توجه کرد و در کنار آن، زیبایی را هم مد نظر قرار داد.
جنس شیرآلات و مواد اولیه به کار رفته در آن در کیفیت و ماندگاری محصول تاثیر مستقیم دارد.
بیشتر شیرآلات ساختمانی که امروزه در بازار موجود است، با استفاده از آلیاژ برنج ساخته شده است. آلیاژ برنج با ترکیب مس، روی و برخی مواد دیگر به دست می آید. آن چه که در این بین اهمیت دارد این است که نسبت سرب در ترکیب برنج نباید بیشتر از ۲.۵ درصد باشد؛ زیرا این فلز سمی بوده و مقادیر بالاتر آن می تواند موجب آسیب به سلامت جسمانی بشود.
در کنار سلامت و کیفیت عناصر به کار رفته در تولید شیرآلات، برخورداری از کیفیت ساختاری و فنی بالا هم در شیرآلات بسیار حائز اهمیت است. قطعات مختلف شیرآلات مانند واشر ها و سوپاپ ها باید با استفاده از مواد اولیه با کیفیت تولید شده باشند تا در کاربردهای روزانه و پیوسته، کارایی خود را به صورت بلند مدت حفظ کنند.
بهترین نوع کارتریج شیرآلات، کارتریج سرامیکی است.
در بین تمامی انواع کارتریج که در تولید شیرآلات به کار می روند، کارتریج سرامیکی بهترین نوع است. این کارتریج ها نسبت به سایر انواع از ماندگاری و دوام طولانی تری برخوردار هستند؛ ضمن آن که استفاده از این نوع کارتریج ها در مواردی مانند شیر دستشویی یا شیر روشویی که کاربرد بسیار زیادی دارند، از هدر رفت آب نیز تا حد بسیار زیادی جلوگیری می کند.
در انتخاب شیرآلات، به نوع پوشش و آبکاری آن توجه کنید.
علاوه بر مسائل زیبایی شناختی، کیفیت و دوام نیز باید مورد توجه قرار بگیرند. برخی از انواع پوشش و آبکاری نسبت به سایر انواع برتری داشته و بهتر است از آن ها استفاده بشود. مثلا استفاده از پوشش رنگ پودری استاتیک یکی از روش های آبکاری بسیار رایج و محبوب است.
در این روش آبکاری تنوع رنگی بسیار بالایی وجود داشته و می توان رنگ شیرآلات را با رنگ سایر اجزای دکوراسیون آشپزخانه ست کرد. این دسته از رنگ ها یک مزیت بسیار اساسی دارند و آن هم این است که لکه نمی گیرند. همین به زیبایی بیشتر و جلوه شیک تر شیرآلات کمک شایانی می کند.
روش دیگر آبکاری شیرآلات، آبکاری با کروم است. این روش بسیار رایج بوده و توسط بسیاری از تولیدکنندگان مورد استفاده قرار می گیرد. آبکاری شیرآلات با استفاده از کروم، یا نیکل مات و برنز موجب افزایش دوام و ماندگاری آن ها می شود.
می توان گفت بهترین انتخاب برای پوشش شیرآلات، پوشش کرومی بوده و به همین دلیل است که بیشتر شیرآلات ظرفشویی و شیر حمام موجود در بازار با همین روش تولید شده اند.
به ارتفاع علمک شیرآلات باید توجه داشت
اگر چه ارتفاع زیاد علمک شیرآلات می تواند خود نیز موجب محدودیت ها و مشکلاتی بشود، اما علمک کوتاه معمولا مشکلات بیشتری به بار می آورد؛ مثلا در سینک های ظرفشویی با سه لگن وجود علمک مرتفع ضروری است. ارتفاع علمک باید به حدی باشد که کار با آن را هنگام شستن دست یا ظرفشویی برای مصرف کننده راحت کند.
محصولات برندهای معتبر را تهیه کنید.
برای آن که از کیفیت و ماندگاری محصول خریداری شده مطمئن باشید، بهترین کار اعتماد به برندهای شناخته شده و معتبر است. برندهایی که شناخته شده هستند، هم محصولات متنوعی داشته و هم کیفیت مواد اولیه آن ها قابل اطمینان است.
شرکت سنی یکی از برندهای برجسته ایرانی است که بیش از ۴ دهه در زمینه تولید شیرآلات و لوازم بهداشتی ساختمان، محصولات با کیفیت خود را در بازار عرضه می کند. محصولات سنی علاوه بر آن که از کیفیت بالایی برخوردارهستند، با قیمت های بسیار مقرون به صرفه عرضه می شوند. به همین دلیل توانسته اند به خوبی رضایت مشتری را جلب نمایند.
شاید مهم ترین نقاط قوت سنی فرا گارانتی ارائه شده از سوی این شرکت است؛ این ویژگی که اطمینان بخش مشتریان به هنگام خرید محصولات است، به این معناست که تمامی تجهیزات بهداشتی و شیرآلات ساختمان با ۵ سال گارانتی بی قید و شرط عرضه می شوند.
چنان چه قصد خرید شیرآلات ایرانی با کیفیت و مطمئن برای منزل خود دارید، سنی انواع مدل های شیرآلات را با بهترین کیفیت و قیمت ارائه می دهد.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;