رابطه پسابرجام و بهینه سازی انرژی

به گزارش تاسیسات نیوز، معصومه ابتكار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، در بازديد از مركز پايش آلودگي هواي تهران، تبادل اطلاعات با مركز مهار را مهم ارزيابي كرد و گفت: با توجه به كانونهاي آلودگي هوا در تهران بويژه كانون گرد و غبار در غرب تهران، پايش لحظه‌اي و مداوم پارامترهاي آلودگي در كلانشهر تهران موضوع بسيار مهمي است كه نيازمند بروز بودن كليه ايستگاههاي آلودگي هواست.



وي پايش وضع آلودگي هوا در شهرستانهاي استان تهران را مهم دانست و افزود: در كنار جمع آوري اطلاعات ايستگاههاي مستقر در استان، پايش آنلاين صنايع براي كنترل آلاينده ها بايد به دقت انجام پذيرد و اطلاعات اين حوزه نيز بايد كاملا تحت نظارت دستگاه محيط زيست باشد.




ابتكار در ادامه و در نشست كارشناسي بررسي مسائل حوزه محيط زيست تهران، تصريح كرد: اگر بخواهيم دلسوزانه در تهران كار كنيم، كار سخت و طاقت فرسايي براي نتيجه‌گيري بهتر پيش روي همه ماست.




رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، سياستهاي ابلاغي مقام معظم رهبري در حوزه محيط زيست كشور در دولت يازدهم را به عنوان يك سكو و پشتوانه اساسي و كارشناسي دقيق برشمرد و عنوان كرد: اين موضوع باعث شده سياستهاي مورد نظر سازمان حفاظت محيط زيست در حوزه ها و در برنامه هاي مختلف با پيشرفت و اثر بخشي قابل توجهي روبرو شود.




وي در ادامه با اشاره به اين كه با وجود افتخارات زيادي كه در موضوع سياستهاي خارجي و بخصوص برجام داشتيم و نيز دستاوردهايي كه در حوزه رفع تحريمها به دست آورده‌ايم كماكان مشكلات در حوزه اعتبارات جاري و عمراني در بدنه دولت وجود دارد، گفت: عليرغم اين موضوع، فرصتهاي جديد، تسهيلات جديد، سرمايه گزاريهاي خارجي در حوزه محيط زيست و انتقال تكنولوژي و فناوري و انرژيهاي نو و بهينه سازي مصرف انرژي پيش روي محيط زيست قرار گرفته و اميد روزهاي خوب براي محيط زيست كشور با اين تحولات قابل پيش بيني است.




ابتكار با بيان اين كه به مدت ۶ سال به عنوان نماينده مردم در شوراي اسلامي شهر تهران حضور داشته و با مشكلات و مسائل مختلف و جزئيات مسائل شهري آن آگاه است، افزود: معضلات شهر تهران و گستره آن بسيار پيچيده است و از همان زمان موضوعهاي مختلف در حوزه هاي پسماند و آلودگي هوا دغدغه اصلي بوده و برنامه هاي قانوني در اين بخشها بايد به دقت پيگيري و اجرا شود.




رئيس سازمان حفاظت محيط زيست تصريح كرد: براي اعتلاي محيط زيست كشورمان نيازمند كار روزافزون هستيم و بايد با سلامت نفس، وجدان كار و با دقت و دانش كافي بتوانيم از فرصتهاي ايجاد شده در اين مقطع استفاده كنيم.

منبع: بهینه سازی مصرف سوخت

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;