دو مهمان تازه به ایران می آیند

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری شانا، بعد از لغو تحریم ها علیه ایران، کشورمان هر روز مهمان های تازه ای را پذیرایی میکند و اینبار اروپایی ها و ال ان جی به ایران می آیند.



مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز از مذاکره با بزرگ‌ترین‌ شرکت اروپایی در زمینه شناورهای مخصوص مایع‌سازی گاز (اف‌ال‌ان‌جی) خبر داد و گفت: به‌زودی سند محرمانه‌ای با این شرکت امضا خواهد شد.



علیرضا کاملی با بیان اینکه این شرکت اروپایی بزرگ‌ترین‌ شرکت فعال در زمینه شناورهای مخصوص مایع‌سازی گاز (اف‌ال‌ان‌جی) است، گفت: با لغو تحریم‌ها و نهایی شدن مذاکرات، این شرکت برای تبدیل گاز به ال‌ان‌جی به ایران می‌آید.



وی با اشاره به اینکه کشتی‌های اف‌ال‌ان‌جی کشتی‌هایی هستند که گاز را از مخزن تبدیل به ال‌ان‌جی می‌کنند، افزود: با توجه به صرفه اقتصادی بالای ساخت اف‌ال‌ان‌جی، ایران نیز به این سمت حرکت خواهد کرد.



کاملی در این باره که آیا توجه به اف‌ال‌ان‌جی (FLNG) به معنای ناامیدی از مگاپروژه‌های ال‌ان‌جی است، گفت: اینگونه نیست؛ پروژه‌های ال‌ان‌جی کماکان پیگیری می‌شود؛ اف ال‌ان‌جی (FLNG) گزینه دیگری است که پیگیری می‌شود.

 

 

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران با تاکید بر اینکه مذاکرات گازی در سراسر دنیا در حالت بسیار خوشبینانه ٦ ماه تا یک سال زمان می‌برد، به آغاز مذاکرات در شرکت ملی گاز برای صادرات گاز اشاره کرد و گفت: با انجام مذاکرات اولیه برای صادرات گاز، بلافاصله بعد از برداشته شدن تحریم‌ها، کار عملیاتی و اجرایی آغاز می‌شود.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;