دولت تدبیر و امید زیر ذره بین انرژی


به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه خبری ایرنا، استان فارس در هفته دولت، عملکرددولت یازدهم را در حوزه انرژی مورد بررسی قرار میدهد.

میزگرد بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه برق و انرژی

 حوزه برق و انرژی دراستان فارس ازجمله حوزه هایی است که تاثیر بسزایی در تامین نیازهای مردم و همچنین شتاب بخشی به توسعه زیر ساخت های صنعتی کلان شهر شیراز دارد.

شرکت توزیع نیروی برق شیراز( سهامی خاص ) در هفتم تیرماه سال ۷۴به شماره ثبت ۶۷۵۷ در اداره ثبت شرکتها و موسسات تجاری به ثبت رسیده است.

این شرکت فعالیتهای عملی خود را در زمینه تحویل و توزیع برق مورد نیاز مصرف کنندگان و توسعه، احداث، اصلاح، بازسازی، سرویس، نگهداری و بهره برداری از شبکه توزیع از شهریور ماه سال ۱۳۷۴ آغاز نموده است.

حوزه عملیاتی این شرکت به مساحت ۲۰ هزار و ۱۴۸ کیلومتر مربع شامل: امور هفت گانه برق شیراز، مدیریت برق مرودشت(شامل برق مرودشت و ادارات برق سیدان، درودزن و کامفیروز)، مدیریت برق ارسنجان، مدیریت برق سپیدان(شامل برق سپیدان و اداره برق بیضا )، مدیریت برق پاسارگاد، مدیریت برق سروستان، مدیریت برق صدرا و مدیریت برق نواحی شیراز شامل(ادارات برق خرامه، داریون، زرقان، کوار، ارژن و دارنگون) می باشد.

علاوه بر مدیریتها و ادارات فوق ، در ستاد شرکت توزیع نیروی بــرق شیراز، معاونتهای بهره برداری، مهندسی و برنامه ریزی، فروش و خدمات مشترکین، منابع انسانی و پشتیبانی نیز تحت نظارت مدیریت عامل فعالیت می نمایند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز هم اکنون مهندس محمد حسن صحراییان است ، صحراییان دارای مدرک کارشناسی لیسانس برق گرایش قدرت می باشد.

علی رغم تمام محدودیت های موجود، طی سال جاری، اقدامات شاخصی در سطح جغرافیای تحت مدیریت این شرکت اجرا شده است.

از دهه مبارک فجر سال ۹۳ تاکنون، حدود ۱۱ پروژه بزرگ و کوچک با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال در سطح این شرکت اجرایی و آماده بهره برداری شده است.

توسعه شبکه های برقرسانی و احداث ۳۳۳ دستگاه پست هوایی با هدف تامین برق ۱۶۰۰۰ مشترک جدید شهری و توسعه شبکه برقرسانی کشاورزی و احداث ۳۲۰ دستگاه پست هوایی با هدف برقراری ۳۲۰ انشعاب برق کشاورزی از جمله این طرح ها بوده است.

توسعه و اصلاح شبکه های برق روستایی برای اضافه شدن ۲ هزار و ۸۰۰ مشترک جدید روستایی، توسعه شبکه برق رسانی به پروژه های مسکن مهر و تامین برق ۲ هزار و ۱۰۰ مشترک جدید و احداث ۴۲ دستگاه پست زمینی توزیع برق با هدف تامین برق ۴ هزار و ۵۰۰ مشترک جدید شهری در مجتمع های ساختمانی از دیگر اقدامات آماده بهره برداری در هفته دولت امسال است.

اجرای پروژه نصب ۳۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه لوازم اندازه گیری، اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع برق موجود، بازسازی شبکه های فشار ضعیف و به طول ۱۸۰ کیلومتر و احداث شبکه های روشنایی معابر، نیز از جمله طرح های آماده بهره برداری برای ایام هفته دولت خواهد بود.

یکی از اقدامات مهم و موثر انجام شده، بازسازی ۳ دستگاه پست زمینی فرسوده بود که با هدف پیشگیری از بروز حوادث و افزایش قابلیت اطمینان شبکه و پیشگیری از وقوع بحران، اجرایی شده است.

میزگرد بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه برق و انرژی با هدف بیان کارکردهای این شرکت و بررسی چالش ها و مشکلات دراین حوزه برگزار می شود و شهروندان می توانند سووالات و نقطه نظرات خود برای طرح دراین میزگرد را به ایمیل shiraz@irna.ir ارسال نمایند.




 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;