دلالان خریداران اصلی املاک

حسین نوش آبادی، نماینده مردم ورامین مجلس گفت: در بسیاری از موارد، شاهد ساخت و ساز در مناطق حاشیه ای و دور افتاده ای از شهرها ساخته می شود و بجای اینکه به دست مصرف کننده نهایی و متقاضیان مسکن شود، تبدیل به ابزاری برای دلال شده و خرید و فروش می شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، حسین نوش آبادی، نماینده مردم ورامین و عضو سابق کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه موضوع چالش مسکن، باوجود تلاش دولت های گذشته و حتی دولت کنونی، مسکن تبدیل به یک ابرچالشی شد که تقریبا غیرقابل حل است، گفت: متاسفانه طی سال ها نتوانستیم بین عرضه و تقاضا در بخش مسکن تعادل برقرار کنیم. این در حالی است که محدودیت زمین، تنها یک بخش از این ابرچالش است و به تنهایی نمی توان آن را مقصر شرایط کنونی دانست.
وی افزود: در بسیاری از موارد، شاهد ساخت و ساز در مناطق حاشیه ای و دور افتاده ای از شهرها ساخته می شود و بجای اینکه به دست مصرف کننده نهایی و متقاضیان مسکن شود، تبدیل به ابزاری برای دلال شده و خرید و فروش می شود. به این ترتیب در نهایت متقاضی در آن ساکن نشده و املاک در دست دلالان باقی مانده و قیمت آن بی دلیل بالا می رود.
به گفته این مقام مسئول اگر بخواهیم املاک ساخته شده را به طور حقیقی در اختیار متقاضیان قرار دهیم، باید ابتدا متقاضیانی که حقیقتا نیازمند بوده و خواهان سکونت در واحد ساخته شده هستند را شناسایی کرده، سپس یک شرکت تعاونی با مشارکت همین افراد تشکیل شده و در نهایت به صورت مشارکت در ساخت، خانه سازی برای این متقاضیان واقعی، آغاز شود.
نوش آبادی با تاکید بر اینکه زمین هایی با موقعیت مناسب در اختیار دولت قرار دارد که با تخصیص آن ها به ساخت و ساز برای متقاضیان واقعی می توان به بهبود تقاضای مسکن، کمک کرد، تصریح کرد: می توان این واحدها را در قالب اجاره به شرط تملیک در اختیار متقاضیان قرار داد و به این وسیله در بلندمدت، تعادل را میان عرضه و تقاضای مسکن برقرار کرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;