دستمزد کارگران ساختمانی به ۱۰۰ هزار تومان در روز می‌رسد

پیش‌بینی می‌شود دستمزد یک کارگر ساده ساختمانی امسال حدود ۱۰۰ هزار تومان در روز باشد.
 به گزارش تاسیسات نیوز، هادی ساداتی (نائب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی) عنوان کرد: دستمزد‌ها در ایران همگی تابعی از حداقل دستمزد تعیین شده در شورایعالی کار است که امسال همانطور که می‌دانید همچنان درباره آن اما و اگر‌هایی وجود دارد و کارگران امیدوارند نرخ ۲۱ درصدی افزایش دستمزد مورد بازنگری قرار گیرد.
او ادامه داد: کارگرانی مانند کارگران ساختمانی در قالب سایر سطوح مزدی دسته‌بندی می‌شوند. حق بیمه پرداختی و پایه حقوق بازنشستگی این افراد معمولا بر اساس حداقل دستمزد است، اما در رابطه با دستمزد روزانه بسته به شرایطی که وجود دارد، حقوق این افراد هر سال بیشتر می‌شود.
نائب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی درباره دستمزد کارگران ساحتمانی در سال ۹۸ عنوان کرد: سال گذشته به صورت میانگین یک کارگر ساختمانی ۸۰ هزار تومان در روز دریافت می‌کرد و پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به حدود ۱۰۰ هزار تومان برسد.
او گفت: البته باید توجه داشت که کارگران ساختمانی تمامی روزهای ماه را سر کار نمی‌روند و همین باعث می‌شود دریافتی آن در ماه بسیار کم باشد.
ساداتی با تاکید بر اینکه کارگران به میزان افزایش دستمزد برای سال ۹۹ اعتراض دارند، بیان کرد: هزینه نیروی انسانی پنج تا ۱۰ درصد هزینه‌های تولید را شامل می‌شود. حتی اگر بر اساس نرخ تورم اعلامی یعنی ۴۱ درصد افزایش دستمزد داشته باشیم، تاثیر آن بر تورم حدود دو درصد خواهد بود. بر این اساس کارگران خواهان بازنگری در مصوبه افزایش دستمزد هستند.
منبع ایلنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;