دستاوردهای نمایشگاه صنعت نفت

به گزارش تاسیسات نیوز به نقا از خبرگزاری ایسنا، بیست و یکمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در حالی پس از 4 روز فعالیت روز یکشنبه 19 اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان داد که این نمایشگاه از این جهت که در مدت کوتاهی پس از اجرای برجام و رفع تحریم‌ها برگزار شد از اهمیت بالایی برخوردار بود.






اکبر نعمت‌اللهی، رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه صنعت نفت ایران درباره کیفیت برگزاری نمایشگاه امسال گفت: نمایشگاه بیست و یکم صنعت نفت به‌عنوان یک سکوی پرتاب صنعت نفت به دوران پساتحریم نام برده شد.





خوشبختانه با توجه به استقبال گسترده شرکت‌های داخلی و به خصوص شرکت‌های خارجی، این هدف محقق شد؛ به‌گونه‌ای‌که نمایشگاه بیست و یکم به بزرگ‌ترین در نوع خود در 20 سال گذشته تبدیل شد.





وی افزود: این تحرک، نشان از پایان عملی تحریم‌ها و تمایل جدی شرکت‌های خارجی برای بازگشت به صنعت نفت ایران دارد. به گفته نعمت‌اللهی، به لحاظ کیفی نمایشگاه امسال بالاترین سطح حضور شرکت‌های خارجی را تجربه کرد و حضور نیافتن شرکت‌هایی مانند توتال، شل و بی‌پی در نمایشگاه امسال به‌دلیل کمبود زمان و به موقع اقدام نکردن آنها برای ثبت‌نام بود؛ زیرا شرکت‌های بزرگ بین‌المللی معمولا برنامه‌ریزی بلندمدت برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی دارند. درحالی‌که کمی بیش از 3 ماه پس از اجرای برجام، نمایشگاه تهران برگزار شد.






وی درباره انتقادهای مطرح شده در باره نبود شرکت‌های بزرگ تصریح کرد: اگر شرکت‌هایی که مدنظر این جریان است حضور گسترده و فعالی در نمایشگاه داشتند، دیگر زمینه‌ای برای انتقاد از نمایشگاه و وزارت نفت وجود نداشت؟ قطعا این بار جریان رسانه‌ای منتقد این ساز را کوک می‌کردند که حضور این شرکت‌ها، باعث تضعیف شرکت‌های داخلی شده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;