در نمایشگاه استخر و سونا چه گذشت؟

تهران در هفته‌ای که گذشت میزبان نمایشگاه دیگری بود، نمایشگاهی که این بار اقلامی همچون شیرآلات بهداشتی و تجهیزات مربوط به استخر و سونا آن را پُر کرده بود و زرق و برق دیگری به محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران داده بود. نمایشگاه بین‌المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر هفدهمین دوره خود را هفته گذشته به پایان رساند و ما را بر آن داشت تا برای ارتباط نزدیک‌تر و درک بهتر بازار استخر و تجهیزات مربوط به آن، سری به این نمایشگاه بزنیم و گپ و گفتی با غرفه‌داران و برندهای این حوزه بزنیم.
محمدرضا حقیقت دوست، معاون فروش یکی از شرکت‌هایی که در حوزه استخر فعالیت می‌کند در گفت‌وگو با تاسیسات نیوز به رضایت نسبی خود از نمایشگاه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه آنطور که پیش‌بینی کرده بودیم، حضور در این نمایشگاه بازده خوبی را برایمان داشته است و طی این چند روز توانستیم مشتریان جدیدی را به لیست قبلی خود اضافه کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا شرایط اقتصادی حاکم بر ایران و اعمال تحریم‌ها چه اثری بر بازار کار این شرکت داشته است، تصریح کرد: از آنجایی که ما تولیدکننده هستیم، تحریم‌ها اثر منفی بر بازار ما نداشته است و بالعکس باعث شده تا کمر همت را ببندیم و در بسیاری از بخش‌ها خودکفا شویم و برخی از اقلامی که وارد می‌کردیم را خودمان تولید کنیم.
حقیقت دوست افزود: اما با تمام این‌ها، به لحاظ بالا رفتن قیمت ارز و افزایش قیمت‌ها، قدرت خرید کاهش پیدا کرده و مشتریان ما نیز تا حدودی کمتر شده است که امیدواریم این موضوع نیز حل شود.
در گشت و گذار از لابلای غرفه‌ها، شرکتی که استخرهای پیش‌ساخته را برای نمایش به نمایشگاه آورده بود، چشم‌نوازی می‌کرد. به سراغ این غرفه رفتیم تا ضمن بازدید از محصولات جالب آن شرکت، گفت‌وگویی هم با مدیران این شرکت داشته باشیم.
علیرضا توانا، مدیر مارکتینگ این شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار تاسیسات نیوز، به بازار منحصر به فرد محصولات شرکت اشاره کرد و گفت: نظر به اینکه این محصول یعنی استخر پیش‌ساخته خاص و منحصر به فرد است و شرکت‌های زیادی در این حوزه فعال نیستند، بازار برای ما بازار بدی نبوده است و حضور در نمایشگاه نیز رضایت‌بخش بوده است.
توانا در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت‌ها بر بازار محصولات شرکت اثر داشته یا خیر؟، اظهار کرد: همه بازارها از افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم رنج می‌برند و ما نیز از این امر مستثنی نیستیم. اما با تمام این‌ها، محصولات ما به جهت اینکه در مقایسه با راه‌اندازی صفر تا صد یک استخر، هزینه کمتری را دارد، مشتریان خاص خود را داریم که با حضور در نمایشگاه و تبلیغات گسترده، در نظر داریم تجهیز خانه‌ها، ویلاها و باغ‌ها به این نوع استخر – پیش‌ساخته – را گسترده‌تر کنیم.
اما غرفه دیگری که محصولات آن متفاوت از بقیه بود، شرکتی بود که تجهیزاتی همچون حمام‌ و جکوزی‌های خاص و شیک در آن چشم‌نوازی می‌کرد و عده بسیاری از مخاطبان و مشتریان را به سمت خود کشانده بود.
نیما آرمان‌فر، کارشناس فروش این شرکت، شرایط تحریم‌ها را به مثابه سکوی پرتابی عنوان کرد و گفت: از نظر من، هر شرایط سختی که سر راه ما قرار می‌گیرد، یک راهکار و شرایط بهتر هم به دنبال خود می‌آورد. تحریم‌ها اگرچه باعث ضربه زدن به اقتصاد ما شده است، اما ما با تیم حرفه‌ای خود توانستیم بر این مشکلات فائق شویم و شرایط را به نفع خود کنیم.
وی در ادامه به ضرب‌المثل «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» اشاره کرد و گفت: تحریم‌ها و ممانعت از واردات کالا باعث شد تا بازار کار ما بهتر شود و مشتریان به بازار محصولات داخلی بیشتر توجه کند.
آرمان‌فر در پاسخ به این سوال که آیا کیفیت محصولات آنقدر قوی است که بتواند جایگاه خود را بعد از رفع تحریم‌ها و عدم ممنوعیت واردات حفظ کند، گفت: ما همواره سعی کرده‌ایم که محصولات را به بالاترین کیفیت عرضه کنیم، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که بعد از رفع تحریم‌ها بازار همچنان بر وفق مراد ما باشد، چرا که ممکن است اجناس چینی از نظر قیمت با محصولات ما وارد فاز رقابت شوند و بازار را تسخیر خود کنند.
علاوه بر این‌ها، شرکت‌های دیگری نیز در این نمایشگاه حاضر بودند که متمرکز بر عرضه شیرآلات، انواع دوش، انواع روشویی، توالت‌های فرنگی  و … بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;