دریافت انرژی از کف جاده

 

به گزارش تاسیسات نیوز، آینده صنعت خودرو، به‌سمت پاک‌تر و ارزان‌تر شدن پیش خواهد رفت. روندی که عملا چالشی برای خودروهای بنزینی کنونی محسوب می‌شود.




تنها در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا، بالغ بر ۱۰۰هزار مشتری در مدت پنج ماه، به‌سمت سرویس جدید درخواست خودروی برقی Emov گرایش پیدا کرده‌اند که این رقم در حال نزدیک شدن به تعداد بالای سفرهای درخواستی از شرکت اروپایی خدمات اشتراک خودروی Daimler’s Car۲Go است.





با این وجود، بر اساس آمار، بسیاری از افراد نگران هستند که اگر خودروی الکتریکی داشته باشند، همیشه با معضل شارژ کافی روبه‌رو خواهند بود. درهمین راستا شرکت خودروسازی رنو با کوالکام تکنولوژیز و شرکت حمل ونقل سبز Vedecom سیستم شارژالکتریکی بی‌سیم خودرو(DEVC) را ساخته‌اند.

 

 

 

این سیستم قادر است انرژی را هنگام حرکت از کف جاده دریافت کند. رونمایی و آزمایش از این سیستم در مسیری ۱۰۰ متری در فرانسه انجام شده است.





این مسیر دارای پدهایی بوده که به‌طور بی سیم ۲۰ کیلووات برق را به دریافت‌کننده‌هایی ارسال می‌کنند که زیر دو خودروی الکتریکی Renault Kangoo ZE نصب شده‌اند. این فناوری توانست باتری خودرو را در حالی شارژ کند که با سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت در جاده در حال حرکت بود.





البته شرکت Vedecom آزمایش‌های بیشتری انجام خواهد داد و در آینده به موضوعاتی مانند شناسایی خودرو و احراز هویت هنگام ورود به مسیر شارژ کننده همراه متغیرهایی مانند سرعت خواهد پرداخت. سیستم DEVC بخشی از پروژه ۹ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به نام FABIC است که ۲۵ سازمان در آن شرکت می‌کنند.

 

 

 

همچنین نیسان نیز بیکار نبوده و در طول ماه‌های اخیر، از خودروی جدید و بدون سرنشین خود رونمایی خواهد کرد. این اولین مدل نیسان است که می‌تواند بدون دخالت راننده حرکت و حتی توقف کند. در هفته گذشته نیسان برخی از قابلیت‌های خودران جذابش را روی برخی مدل‌های شاسی‌بلند از جمله مدل ایکس تریل نصب و در یک تست رانندگی در نیویورک امتحان کرد.





مهم‌ترین مواردی که آزمایش شدند عبارتند از توانایی حفظ خودرو بین خطوط، پیچیدن در تقاطع‌ها، حفظ فاصله مناسب با خودروهای دیگر و ورود به محل پارک خودرو. توانایی کنترل خودرو بدون اعلام قبلی و در کمتر از سه ثانیه نیز جزو توانمندی‌های خودروی جدید نیسان است.





البته این نوع از روبات‌های کنترل‌گر که بر خودروهای نیسان نصب شده اند، در واقع «سیستم خودران» محسوب نمی‌شوند.اما مدیران این شرکت وعده داده‌اند که لیف مدل ۲۰۱۸ مجهز به سیستم خودران خواهد بود. اگرچه این امر قابلیت تازه‌ای در بازار خودرو نیست، اما نکته مهم این است که مدل جدید نیسان، قیمتی کمتر از ۴۰ هزار دلار خواهد داشت.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;