«درهای اتوماتیک» منتشر شد

کتاب

کتاب «درهای اتوماتیک» نوشته آلیسون گرانت و پل ‌ها‌یمن که به همت محمد‌تقی حسن‌زاده به فارسی برگردانده شده، به کوشش انتشارات یزدا منتشر شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، کاربرد روزافزون درهای اتوماتیک در ساختمان‌های قدیمی و نوساز ایران از یک طرف و نبود استانداردها و دستوالعمل‌های طراحی و نصب کافی از طرف دیگر، انگیزه‌ای برای تالیف، ترجمه و انتشار کتاب‌هایی در این زمینه شده است.

 

از جمله مباحث مهم این کتاب می‌توان به چارچوب قانونی، مقررات و مشخصات طراحی، مدیریت ساختمان، مقررات ساختمان، نکات طراحی، بهره‌برداری و تعمیر و نگهداری، کمیسیون حقوق معلولین، استانداردها و بررسی‌های موردی اشاره کرد.

 

نشر یزدا با ترجمه و انتشار کتاب‌هایی در این زمینه، در تکاپوی هموارسازی مسیر برای تدوین، ترجمه و انتشار مجموعه‌های کامل‌تری از این دست است. در پی انتشار این کتاب،‌ به‌زودی کتاب‌های جدیدی با عناوین متنوع و مرتبط و دربرگیرنده سایر اجزای ساختمان با عنوان «مجموعه کتاب‌های فراگیر ساختمان» در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

 

حسن‌زاده در بخشی از مقدمه‌ این کتاب آورده‌است: «در سال‌های اخیر درهای اتوماتیک از محبوبیت روز افزونی برخوردار شده‌اند که قسمت عمده آن به‌خاطر سهولت دسترسی همه افراد به‌خصوص معلولان است. همچنین قابلیت بالای برنامه‌ریزی و ایمنی، این‌گونه درها را برای مکان‌های مختلفی از جمله ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و حتی مراکزی که به کنترل دسترسی ویژه‌ای نیاز دارند مانند مراکز پلیس و بیمارستا‌ن‌ها متناسب گردانده است.»

 

کتاب «درهای اتوماتیک» با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه در 56 صفحه و به قیمت سه هزار تومان از سوی انتشارات یزدا به چاپ رسید.

 

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;