درمان آلودگی با گیاهان دارویی

به گزارش تاسیسات نیوز، گیاهان دارویی نه تنها می توانند نقش موثری در اقتصاد کشور ایفا کنند و خواص درمانی برای رفع بسیاری از بیماری ها داشته باشند بلکه می توانند آلودگی هوا را نیز برطرف کنند.




میثم حاجی نظری کارشناس و فعال این حوزه به زیست انلاین می گوید: در حال حاضر از این گیاهان به درستی استفاده نمی شود در حالی که متولیان این امر می توانند با نگاه جدی به این گیاهان دارویی از انم برای فضای سبز شهری استفاده کنند.

 

 

 

وی به استفاده از این گیاهان تاکید کرده و می گوید : افزایش شناخت واطلاعات از این گیاهان می تواند نحوه استفاده از این گیاهان را تغییر دهد مهم این است که مسولان شهری نیز اطلاعاتشان را نسبت به این گیاهان افزایش دهند وبرای باغچه های شهری را از این گیاهان استفاده کنند.

 

 

 

حاجی نظری در ادامه می گوید پرچین و ترون که جزو گیاهان دارویی به حساب می آیند می توانند نقش مهمی در کاهش آلودگی ها ایفا کنند . تاتوره نیز گیاه دیگری است که می تواند آلودگی سمومم کارخانه ها و مراکز صنعتی را جذب کند و این گیاه می تواند جایگزین بسیاری از گیاهانی باشد که در هر شرایطی رشد نمی کنند تاتوره نیز نیاز به آب زیاد ندارد و می تواند علاوه بر سبزی بخشیدن به محیط آلودگی ها را تا حدود زیادی کاهش داد.

 

 

 

وی تاتوره را گیاه بسیار مفیدی برای مناطق شهری عنوان کرده و می گوید : این گیاه بسیار زیبا است و می تواند به عنوان گیاه سنتی نیز از آن استفاده کرد.

 

 

 

حاجی نظری در ادامه می گوید در ایران بیش از 10 هزار گونه گیاه وجود دارد که این استثنایی است زیرا در اروپا کل تنوع گیاهی همین رقم است .اما در حال حاضر حدود 1800 گیاه دارویی معرفی شده و مواد موثره بیش از 400 گونه نیز استخراج شده است.

 

 

 

این کارشناس در ادامه می گوید : سهم ایران در فرآوری،تولید و تجارت این محصولات بالا نیست و به نظر می رسد با شناخت و استفاده بیشتر از این گیاهان می توان شاهد شکوفایی این صنعت باشیم .






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;