درخواست کاهش حدنصاب قبولی آزمون نظام مهندسی

به گزارش تاسیسات نیوز، جمعی از داوطلبان آزمون نظام مهندسی ساختمان خواستار کاهش حدنصاب قبولی آزمون نظام مهندسی اردیبهشت۱۴۰۲ از ۵۰ به ۴۸ شدند.
 بر ااساس این گزارش این گروه از داوطلبان: درخواست حذف سوالات اشتباه و غیر استاندارد و کاهش حد نصاب قبولی در آزمون ورود به حرفه مهندسان اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ را به بذرپاش وزیر راه و شهرسازی اعلام کردند. متن این درخواست به شرح ذیل است:
جناب آقای بذر پاش
وزیر محترم راه و شهرسازی
جناب آقای مانی فر
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی
با سلام
همانطور که مستحضرید آزمون ورود به حرفه مهندسان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار گردید. متأسفانه در سال‌های اخیر ظلم فراوانی در حق مهندسین جوان کشور شده و با توجه به شرایط موجود و مشکلات فراوان درآزمون‌های نظام مهندسی شرکت می‌کنند و همین امر باعث کاهش کارایی آن‌ها شده که از جمله به موارد زیر اشاره می‌شود:
– طرح سوالات اشتباه و مبهم و نمرات آن‌ها که در کمال نا‌عدالتی اعلام می‌شود.
– سوالات آزمون با سطح غیر استاندارد و دارای اشکالات زیاد.
– طرح سوالات از چند مبحث که باعث سردرگمی داوطلب و از بین رفتن زمان مناسب و تعیین شده برای هر سوال می‌شود.
– هزینه‌های بالا هنگام ثبت نام.
– تغییر منابع آزمون نظام مهندسی.
وجود بیماری کرونا هر چند که میزان شیوع آن مانند سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نبود، اما باز هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله نیازهای اساسی آزمون بود تا خدایی نکرده شخصی مبتلا نشود.
لذا خواهشمند است دستور فرمایید شرایط دوره‌های ورود به حرفه مهندسان ادوار گدشته در این آزمون نیز اعمال گردد و درصد قبولی آزمون از ۵۰ درصد به ۴۸ درصد کاهش یابد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;