دانشگاه میشیگان برنده جایزه خورشیدی

به گزارش تاسیسات نیوز، طی این ماه، دانشگاه میشیگان برنده رقابت خورشیدی آمریکا که رقابتی دوسالانه برای طراحی، ساختمان و تولید اتومبیل های برقی خورشیدی در ایالات متحده است شد. 





دانشگاه میشیگان در سال های اخیر و از سال 2005 هر سال برنده این رقابت بوده است. Aurum که به واقع برای رقابت خورشیدی جهان در سال گذشته ساخته شده بود، در این رقابت شرکت کنندگان 3000 کیلومتر را از داروین تا آدلاید استرالیا مسافرت کردند. در این مبارزه، دانشگاه میشیگان از میان 29 تیم با زمان 34 ساعت و 15 دقیقه و 25 ثانیه در جایگاه چهارم قرار گرفت.


 

 

این خودرو که برای آن مبارزه طراحی شده بود مشخصات خاص این رقابت خورشیدی آمریکا را برآورده نکرد و تغییراتی برای مطابقت با قوانین لازم بود.

 

 

 

 

تیم مجبور بود برآمدگی پرشده با کف در سمت راست خودرو را افزایش دهد تا حفاظت بیشتری برای راننده فراهم شود. طبیعتاً این کار بر آیرودینامیک اتومبیل تاثیر می گذارد اما سبب می شود خودرو کمی بزرگ تر شود و منجر به حرکت روزانه 7 دقیقه ای می شود که 48 دقیقه به زمان نهایی تیم اضافه می کند. جایی هم چراغ های سیگنال بیشتر اضافه شد، بوق بلندتر ساخته شد و یک چراغ عقب وقتی باتری به محدوده عملکردش برسد روشن می شود.

 

 

 

 

برق خودرور از یک ردیف خورشیدی 6 متر مربعی تامین می شود. برق تولیدی در یک پک باتری لیتیومی با ظرفیت حدود 5 کیلووات ساعت ذخیره می شود که توسط خود تیم طراحی و ساخته شد. بود مدار چاپی برای کنترل باتری استفاده شد، ردیف خورشیدی و الکترونیک های ماشین نیز توسط تیم طراحی و مونتاژ شد.

 

 

 

 

دو موتور اصلی خودرو را از طریق چرخ های عقب هدایت کرده و با راندمان حدود 98% حرکت می کند. در واقع، موتورها به طور خاص برای راندمان ساخته می شوند نه قدرت؛ تنها شکاف کوچکی بین مگنت ها و کویل ها برای به حداقل رساندن افت توان وجود دارد. با اینکه ارقام واقعی قدرت مشخص نیست، دانشگاه میشیگان می گوید برق تولیدی فراوان بوده و در مواقع خاص استفاده می شود.

 

 

 

 

خودرو تا سرعت 129 کیلومتر بر ساعت تست شده که تایرها با آن شتاب گرفته اما برای رقابت خورشیدی تا 105 کیلومتر بر ساعت محدود می شود. وزن این خودرو 600 پوند (272 کیلوگرم) است که کاملاً با باتری و موتور بارگیری می شود. طول آن 4.5 متر و عرض آن 1.8 متر است.

 

 

 

 

 

برای سبک نگه داشتن خودرو و در عین حال تامین قدرت، بقیه ماشین کلاً از فیبر کربن ساخته می شود. این امر همراه با طرح ایرودینامیکی چیزی است که تیم دانشگاه کلید عملکرد خودرو می نامد. در واقع بدنه غیرمتقارن بیشتر از هر وسیله دیگری که دانشگاه میشیگان تولید کرده آیرودینامیک است.

 

 

 

 

فرمان سفارشی طراحی و ساخته شده و یک صفحه نمایش و کنترل برای راننده تعبیه شده است و طوری چیده می شود که تنظیم هدایت دقیق درست مثل یک خودرو سرعت داشته باشد؛ در نتیجه چرخش کوچک منجر به واکنش بزرگ می شود.

 

 

 

 

چرخ های آلومینیومی سفارشی با تایرهای بریستون که مخصوص مسابقه های سرعت ساخته می شود استفاده می شود. تایرها برای مقاومت چرخشی بسیار کم طراحی می شوند که به ماشین اجازه حفظ سرعت و در عین حال حداقل ساختن اتلاف انرژی را می دهد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;