خودرو برقی و هیبریدی ایرانی عرضه شد

غدیر 110

  همزمان با هفته هوای پاک از یک نمونه خودرو برقی در محل سازمان حفاظت محیط زیست رونمایی شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، طراحی و ساخت باطری این خودرو برقی به گونه ای است که بعد از رسیدن به ولتاژ خاصی، هشدار کاهش و اتمام شارژ بدهد و امکان شارژ آن از انرژی خورشید فراهم شده است.

 

سرعت این خودرو 50 تا 60 کیلومتر است و ثبت آن در آمریکا صورت گرفته است، در حالیکه اقدامات ثبت در ایران هنوز به اتمام نرسیده است.

 

خودرو برقی غدیر 110 یک خودروی سواری و شهری 2 نفره است و قابل تردد در اتوبان نیست.

 

موتور خودروی برقی دارای 4 الکتروموتور با قدرت 1200 است و طول و عرض آن به ترتیب 2.18 و 115 سانتی متر و ارتفاع آن 135 سانتی متر است.

 

 بدنه خودرو فلزی و وزن آن بدون باتری 180 کیلوگرم و با باطری 280 کیلوگرم است و قابلیت حمل و جابه جایی مسافر و بار تا 200 کیلوگرم را دارد.

 

4 ترمز هیدرولیک بدون آزبست از دیگر مزیت های این خودرو برقی است.

 

سازنده خودرو برقی داخلی در مراسم رونمایی از این خودرو، گفت: برای ساخت آن 17 سال زمان صرف کرده است که 5 سال آن صرف جمع آوری اطلاعات و انجام پژوهش های مرتبط شده است و 12 سال هم ساخت خودرو به طول انجامیده است.

 

مسعود ارشادی ادامه داد: اگرچه مترو به عنوان یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا مطرح می شود اما مترو هم به دلیل حرکت زیر  زمینی بر خلاف روند عادی زندگی مردم که بر روی سطح زمین است خود یکی از منابع آلاینده هوا محسوب می شود.

 

وی با اشاره به عدم استقبال خودروسازان از طرح خودرو برقی (برق این خودرو DC) ، تصریح کرد: خودروسازان ایرانی تنها به دنبال دسترسی به اطلاعات و تحقیقات این پروژه برای استفاده به نفع خود هستند.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;