خلاص شدن از شر بوی بد روغن

به گزارش تاسیسات نیوز، این سئوال که چگونه می شود از شر بوی روغن سرخ کردنی در لباس و محیط خلاص شد، توصیه های زیادی از جمله غوطه وری لباس ها در آمونیاک و آب داغ به همراه داشته است. در آینده نزدیک، با استفاده از تکنولوژی پلاسمای سرد دیگر لازم نیست این کارها را بکنید.

 

 

 

 

بیشتر هودهای تهویه طوری برای حذف بوهای زاید طراحی می شوند. در مدل هایی که بوها را از بین می برند، مزایای سلامتی معمولاً ناچیز است چون مواد شیمیایی مورد استفاده در فرایند به تولید اوزون که یک آلاینده مضر است پایان می دهد.

 

 

 

 

برای حل این مشکل، بلوم چن – سازنده آلمانی سرخ کن های عمیق- یک روش جدید برای بهره گیری از فناوری حذف بوی پلاسمای سرد با استفاده از الکترون ابداع کرد.

 

 

 

برای حذف بو، پلاسما ابتدا با جرقه زدن یک تخلیه الکتریکی در هوای بین یک الکترود میله ای کوچک که وسط یک الکترود استوانه ای قرار دارد تولید می شود. بوهای حاصل از پخت و پز ابتدا از طریق دو فیلتر هوای معمول تصفیه می شود که گرد و غبار ریز، ذرات و رطوبت را حذف و دود آبی، باکتری ها و مولکول های بو پشت آن می ماند. فیلتر سوم دود آبی را از چربی در حال سوخت می گیرد، در حالی که فیلترهای پلاسما مولکول های بو و میکروب هایی که از میان آنها عبور می کند را خنثی می کند.

 

 

 

 

ورقه پلاسمای سوم مولکول های را به اجزای بی ضرری می شکند که بو ندارد و لازم نیست استخراج شود. این روش حدود هزار برابر سریع تر از روش شیمیایی مرسوم است. تکنیک جدید در مقایسه با شیوه فعلی تنها یک میلی ثانیه زمان می برد. اختلاف ممکن است جزیی باشد، اما این میلی ثانیه های اضافی توضیح می دهد چرا هود های حرفه ای مرسوم بیشتر از یک متر طول دارد.

 

 

 

ذرات باقیمانده با یک فیلتر کربن نهایی حذف می شود و تنها اکسیژن، رطوبت و دی اکسید کربن باقی می ماند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;