خرم :‌رونق اقتصاد در گرو رونق ساخت و ساز است

خرم در سفر دو روزه خود به همدان گفت :‌ در دوران شیوع بیماری کرونا، این کشورها وقتی می خواستند از قرنطینه خارج شوند، بخش ساخت و ساز را فعال کردند، اما اقتصاد کشور ما ۶ سال است که در دوران رکود به سر می برد اما هنوز متوجه نیستیم برای خروج از رکود باید به ساخت و ساز بپردازیم.
 به گزارش تاسیسات نیوز. احمد خرم رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، سفر استانی خود را در سال جدید با سفر به استان همدان آغاز کرد.
 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، مهندس احمد خرم رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در نخستین سفر استانی خود به استان همدان رفت.
وی در این سفر دو روزه که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته انجام شد، ابتدا از کارخانه تولید سیستم های گرمایش و پروژه در حال احداث اتاق بازرگانی همدان بازدید و سپس در جمع فعالان اقتصادی این استان سخنرانی کرد.
دیدار با استاندار همدان و برگزاری جلسه ای با حضور اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان، از دیگر برنامه های نخستین سفر استانی مهندسی خرم به همدان بود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در این سفر استانی در جمع فعال اقتصادی سخنرانی کرد. وی در این نشست که با حضور اعضای اتاق بازرگانی، معاون عمرانی استانداری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان برگزار شد، گفت: موتور رونق در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، ساخت و ساز است.
وی توضیح داد: در دوران شیوع بیماری کرونا، این کشورها وقتی می خواستند از قرنطینه خارج شوند، بخش ساخت و ساز را فعال کردند، اما اقتصاد کشور ما ۶ سال است که در دوران رکود به سر می برد اما هنوز متوجه نیستیم برای خروج از رکود باید به ساخت و ساز بپردازیم.
به گفته  خرم، در سال گذشته سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی ۶،۸ درصد بود که  این سهم حداقل باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.
در ادامه  خرم با مهندس شاهرخی، استاندار همدان دیدار و گفتگو کرد و سپس در جلسه طرح ویژه منطقه نمونه بین المللی گردشگری علیصدر و بررسی سایر طرح های عمرانی زیر بنایی در استانداری شرکت کرد.
 خرم ضمن تشکر از توجه مسئولان استان همدان به موضوع گردشگری, یادآور شد: متاسفانه ما مدیران دیر تصمیم می گیریم، این درحالی است که اهمیت سرعت دادن به پروژه ها با تبعیت از ضوابط میراث فرهنگی باید در دستور کار باشد.
وی خطاب به مسوولان استانی تاکید کرد: محورهای گردشگری را تعریف کنید و استانهایی که در فصول مختلف می توانند از منطقه بهره مند شوند,امکانات رفاهی و تفریحی تدارک دیده شود. در همین حال، با برنامه ریزی, تبلیغات موثر کنید و ردیف بودجه و اعتبارات درنظر بگیرید.
در ادامه  خرم در جلسه بررسی طرح ویژه منطقه نمونه بین المللی گردشگری علیصدر و سایر طرح های عمرانی و زیربنایی حضور یافت.
دیدار با اعضای نظام مهندسی همدان
سپس مهندس خرم در جلسه ای با اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان شرکت کرد و گفت: مهندسان را نمی توان از حقوق مکتسبه محروم کنیم.
وی با تاکید بر اینکه درخصوص قانون، گردنمان از مو باریک تر است، اصلاح سیاست ها، قوانین و مقررات، ساختار، سیستم،
 فرآیندها و نیروی انسانی را از راهکارهای مبارزه با فساد در نظام مهندسی عنوان کرد و اظهارداشت: در راستای اصلاح سیستم می توان نسبت به راه اندازی سامانه یکپارچه جامع اقدام کرد.
 خرم معتقد است دولت، امورات را برون سپاری کند و نظام مهندسی آمادگی دارد بخشی از این مسئولیت را به عهده بگیرد و با نظارت وزارتخانه پیش برود
وی می گوید سازمان نظام مهندسی سالم تر از عوامل بیرونی می تواند کارها را انجام دهد.
 خرم همچنین از تشکیل شورای مشورتی و راهبردی در حوزه ریاست سازمان با عضویت چهار نفر از افراد خبره و باسابقه خبر داد و گفت: اگر کار برای مردم باشد، ماندنی است.
منبع نظام مهندسی کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;