فساد در نظام مهندسی با شمشیر به دست گرفتن اصلاح نمی‌شود

خرم گفت: فساد در نظام مهندسی کشور با شمشیر به دست گرفتن و قلع و قمع برطرف نمی‌شود بلکه با اصلاح ساختار و به کارگیری نیرو‌های کارآمد اجرایی می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه اصلاح قانون آیین نامه و مقررات سازمان نظام مهندسی کشور از مهمترین برنامه‌های ما در حوزه نظام مهندسی کشور است، گفت: باید درباره این موضوع و اصلاح این برنامه‌ها مطالعات گسترده‌ای صورت گیرد و ما پیشنهاداتی در این باره به وزارت راه و شهرسازی ارائه کرده‌ایم که البته باید مراحل قانونی آن طی شود.
او با بیان اینکه رسالت عمده ما در سازمان نظام مهندسی کشور آموزش مهارتی به مهندسان، کاردانان و کارگران جامعه مهندسی کشور است، اظهار کرد: متأسفانه در ۴۰ سال گذشته این موضوع مغفول مانده و یا در سطح بسیار پایینی عملی شده بنابراین باید اقدامات گسترده‌ای در این حوزه به ویژه برای جامعه مهندسی کشور انجام شود.
خرم یادآور شد: ۵۵۰ هزار مهندس و چند هزار کاردان و ۲ هزار و ۳۰۰ کارگر در این بخش وجود دارد که باید سطح آموزش آن‌ها افزایش یابد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور توضیح داد: مبارزه با فساد از اصلی‌ترین برنامه‌های ما در حوزه نظام مهندسی است که در این باره باید تمامی دستگاه‌های جمهوری اسلامی ایران این ارائه را داشته باشند که بتوانند با فساد مبارزه کنند.
او با اشاره به اینکه مبارزه با فساد با شمشیر به دست گرفتن و قلع و قمع کردن اصلاح نمی‌شود، افزود: با اصلاح سیاست‌های گذشته و همچنین اصلاح ساختار و سیستم و استفاده از نیرو‌های سالم و کارآمد می‌توانیم با فساد مبارزه کنیم.
خرم یادآور شد: با بگیر و ببند و قلع و قمع فساد جمع نمی‌شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور ادامه داد: اصلاح امور یکی از برنامه‌های قطعی ما در این بخش است و من در ۴۰ سال مدیریتی خود در بخش خصوصی و دولتی کاری را بدون مطالعه و بدون به کارگیری مشاور انجام نداده‌ام.
او بیان کرد: در مدت کوتاهی برای اصلاح وضعیت نظام مهندسی ساختمان استان تهران برنامه مطالعاتی دقیق و علمی دارم و امیدوارم با عملیاتی شدن این موضوع بتوانیم نظام مهندسی استان تهران را بهتر از گذشته اداره کنیم.
خرم گفت: اگر اقدامات ما در جمهوری اسلامی ایران بر اساس سلیقه انجام نشود و طبق مطالعه و با به کارگیری مشاوران انجام شود رسالت قوی‌تری را در این بخش شاهد خواهیم بود.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;