خرم از خانه دار شدن مهندسان خبر داد

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور: با هماهنگی وزیر محترم راه و شهرسازی, قرار است در تمام استانها، زمین هایی تحت عنوان شهرک های مهندسی ویژه اعضای سازمان اختصاص یابد تا مهندسین را خانه دار کنیم.
به گزارش تاسیسات نیوز، دومین دوره جلسات شورای منطقه‌ای رؤسای استانهای اصفهان ، بوشهر ، سمنان ، فارس ، هرمزگان و یزد به ریاست مهندس خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به صورت مجازی و آنلاین برگزار شد.
در این جلسه ابتدا دکتر محمدرضا جواهری تفتی  رییس دفتر نظارت بر استانها ضمن ارائه گزارش کوتاه از اقدامات صورت گرفته از اهداف برگزاری دومین دوره از جلسات شورای منطقه ای سخن گفت.
وی، هدف از برگزاری دومین دوره از جلسات شورای منطقه ای روسا را شناسایی اقدامات و فعالیت های ارزنده استانها و اطلاع رسانی به سایر استانها برای بهره برداری و الگوگیری از تجارب استانها عنوان کرد.
دکتر جواهری با اشاره به انتخابات پیش روی هیات مدیره سازمان ها در سال آینده، بر لزوم اهمیت پیشگیری از تفرقه و چند دستگی در استانها تاکید کرد و خواستار اتخاذ تدابیر لازم در راستای همدلی هرچه بیشتر اعضا سازمان و هیات مدیره شد. وی همچنین از فراهم شدن بسترهای توجه به اعضای هیات مدیره و استفاده از ظرفیت آنها در سازمان سخن گفت.
در این جلسه رؤسای استانها با ارائه گزارشی از مهمترین اقدامات و دستاوردهای نظام مهندسی در استانها، رئیس شورای مرکزی، مدیران سازمان و دیگر رؤسای استانها را از اقدامات خود مطلع کردند.
مهندس خرم آسیب شناسی استانها را از روسا خواستار شد
مهندس خرم در ادامه جلسه با خداقوت به روسای استانها، از گزارش اقداماتی که آنها در جلسه ارایه کردند، تقدیر و تشکر کرد و در عین حال، آسیب شناسی استانها را از روسا خواستار شد و اظهارداشت: اگر می خواهیم تحولی ایجاد کنیم، به برنامه ریزی منسجم، یکپارچه و هوشمند نیاز داریم.
وی خواستار ایجاد خانه مهندس در تمام استانها با کاربری های متنوع از جمله اقامتی، تالار، تجاری متناسب با محیط ، فضای بازی و تفریحات کامپیوتری ، ورزشی ، کترینگ و همچنین محیط مناسب برای برگزاری همایش ها و مسائل فرهنگی و هنری شد.
مهندس خرم با اشاره به سفر اخیر استانی خود به قم ، مجموعه خانه مهندس این استان را الگویی برای سایر استانها دانست و تاکید کرد:  البته ما یک چیزی بالاتر از سطح خانه معلم در استانها مدنظر داریم.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان، همکاری با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها را مورد تاکید قرار داد و برهمین اساس خواستار آموزش مهارتی استاد کاران و کارگران، تعیین تکلیف گواهینامه، ارتقای سطح مهارتی استاد کاران و کارگران و تعیین استاندارد مهارت شد و گفت: با کمک معاونین عمرانی استانداری ها می توانیم مسائل را در استانها سامان دهیم.
وی در خصوص مشکلات مربوط به برگزاری مجمع عمومی و تعویق آن تاکنون، اظهارداشت: به زودی نتیجه هماهنگی با وزارتخانه در این باره ابلاغ خواهد شد. البته استانها می توانند باید بصورت حضوری یا مجازی، مجمع عمومی را برگزار کنند و در غیر اینصورت کمیته ای متشکل از ۵ نفر اعضای شورای مرکزی، رییس سازمان استان ، یک بازرس ، خزانه دار و یک نماینده از وزارتخانه تصمیم می گیرند.
مهندس خرم همچنین از اتخاذ تدابیر ویژه برای خانه دار کردن مهندسان با همکاری وزارت راه و شهرسازی خبر داد و اظهارداشت: با هماهنگی وزیر محترم راه و شهرسازی, قرار است در تمام استانها، زمین هایی تحت عنوان شهرک های مهندسی ویژه اعضای سازمان اختصاص یابد تا مهندسین را خانه دار کنیم.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با تاکید بر تشکیل دفاتر مشاوره و راهنمایی و پاسخگویی به سوالات اعضا و مردم، دستور داد تا گزارش کامل برگزاری این جلسات در سایت و شبکه های مجازی به منظور فراهم کردن زمینه های مختلف همکاری استانها منتشر شود.
مهندس خرم در ادامه با اشاره به مشکلات و دخالت هاى اخیر برخى ارگان ها در موضوعات مربوط با سازمان نظام مهندسى خراسان رضوى، تاکید کرد: هر موضوع مهمى که در خصوص نظام مهندسى اتفاق می افتد، رییس سازمان باید در جریان امور باشد و رعایت سلسله مراتب ادارى، ضرورى است.
وی افزود: این موضوع باید از مسیر قانونى خود یعنی شوراى انتظامى پیگیرى و روال آن طى شود، ضمن اینکه درصورت لزوم، اگر در این موضوع جرم عمومى اتفاق افتاده باشد و خارج از اختیارات شوراى انتظامى باشد، از طریق مراجع قضایى باید پیگیرى و راى صادر شود.
مهندس خرم گفت بنده از وزیر محترم راه و شهرسازی می خواهم موضوع را دنبال کنند و از اینگونه اقدامات جلوگیرى به عمل آورد.
منبع نظام مهندسی کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;