خرم:گاهی تا ۹۰ درصد از اجرای قانون عقب هستیم

رئیس نظام مهندسی کشور: باید از نظام طرح و برنامه در راستای اجرای وظایف و اختیارات و همچنین پیشبرد اهداف سازمان  استفاده کرد و نباید از اجرای قانون عقب بمانیم و باید به این موضوع هم اشاره کرد که در برخی موارد گاهی تا ۹۰ درصد از اجرای قانون عقب هستیم.
 به گزارش تاسیسات نیوز، خرم رئیس سازمان رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور در سفر استانی به قم از مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان بازدید کرد.
وی در حاشیه این بازدید گفت: اقدامات بسیار خوبی از سوی هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم برای احداث مجموعه خانه مهندس انجام شده است که این مجموعه می تواند برای سایر استانها الگو و نمونه باشد.
 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان داشت: سالن ورزشی این مجموعه بسیار با کیفیت ساخته شده و از آن می توان جزو سالن های ورزشی در سطح ملی یاد کرد.
مهندس خرم اظهارداشت: در مجموعه خانه مهندس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، موضوع اسکان و اقامت هم باید در نظر گرفته شود، چرا که مهندسان از سراسر کشور می توانند از این امکانات در سفر خود به شهر مقدس قم بهره مند شوند و از طرفی در کنار این مجموعه باید احداث تالار و مراکز تجاری نیز مدنظر باشد تا از این محل درآمدی برای مجموعه فراهم آید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان همچنین بر فضاسازی محوطه مجموعه خانه مهندس با بهره گیری از آبنما، نورپردازی و فضاسبز و در عین حال بر راه اندازی مرکز بازی های رایانه ای برای جوانان و نوجوانان در کنار این مجموعه تاکید کرد.
مهندس خرم از تلاش های هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم برای احداث این مجموعه تقدیر کرد و گفت: آنچه در این بازدید از خانه مهندس مشاهده کردیم خستگی ما را از تن بیرون کرد و امیدواریم روز به روز شاهد پیشرفت و اعتلای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استانها و به خصوص قم که همواره در عرصه های مختلف پیشتاز بوده است، باشیم.
قم در موضوعات مرتبط با سازمان به شدت تاثیرگذار است
در ادامه رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت:  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در تمامی موضوعات و مسائل مرتبط با نظام مهندسی مشارکت فعال دارد و به شدت تاثیرگذار است.
مهندس احمد خرم، در جلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با تقدیر از تلاش های اعضای هیات مدیره این سازمان، اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در تمامی موضوعات و مسائل مرتبط با نظام مهندسی مشارکت فعال دارد و به شدت تاثیرگذار است که داشتن این روحیه جای تقدیر دارد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه وحدت خوبی در بین اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم برقرار است، گفت: اختلافات برای یک تشکل حرفه ای سمی مهلک است و نباید از چهارچوب قانون و معیارها خارج شد که این امر فاجعه به شمار می رود و موجب می شود موضوعات اصلی سازمان به حاشیه برود و فراموش شود.
وی عنوان داشت: جایگاه هر یک از سازمان نظام مهندسی ساختمان استانها بسیار مهم و دارای اهمیت بالایی است به گونه ای که در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به عنوان یک رکن در نظر گرفته شده است.
نباید از اجرای قانون عقب بمانیم
مهندس خرم تاکید کرد: باید از نظام طرح و برنامه در راستای اجرای وظایف و اختیارات و همچنین پیشبرد اهداف سازمان  استفاده کرد و نباید از اجرای قانون عقب بمانیم و باید به این موضوع هم اشاره کرد که در برخی موارد گاهی تا ۹۰ درصد از اجرای قانون عقب هستیم.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: چالش های و آسیب های سازمان نظام مهندسی ساختمان در سطح هر یک از استانها و کشور می بایست شناسایی شود و با بهره گیری از نظر مشاوران و متخصصان امر برای مرتفع شدن آنان باید اقدام کرد که در این راستا در شورای مرکزی ۲۴ آسیب و ۱۲ برنامه و طرح و همچنین ۶۰ پروژه تهیه و تنظیم شده که به زودی اطلاع رسانی می شود.
وی با برشمردن ارکان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، عنوان کرد: نظارت بر روی ارکان سازمان ها در این دوره در دستور کار قرار دارد، چرا که معتقدیم ارکان سازمان در قبال وظابفی که در قانون بر عهده دارند، باید نظارت شوند و به همین منظور دبیرخانه ای در شورای مرکزی دایر شده و سفرهای استانی نیز در همین راستا است.
مهندس خرم بیان داشت: امیدواریم در این جایگاه در راستای منافع مردم قدم های مثبتی برداریم و تمامی اقدامات و به خدمت گرفتن تجربیات می بایست در این جهت باشد.
منبع نظام مهندسی کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;