خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر رسید

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه خبری شانا، وزیر نیرو گفت: صنعت برق و آب به مرز خود کفایی صد در صد رسیده‌اند و خدمات فنی و مهندسی این صنایع به ٤٠ کشور جهان صادر می‌شود.




حمید چیت چیان با بیان این مطلب افزود: نیروگاه فردوسی در حال حاضر دارای ٦ واحد گازی است که طی دوسال آینده، سه واحد ١٦٠ مگاواتی بخار به این نیروگاه افزوده خواهد شد.




وی احداث بخش بخار در نیروگاه‌های کشور را گام ارزشمندی در حفظ محیط زیست و همچنین صرفه جویی در مصرف سوختهای فسیلی عنوان کرد و افزود: با اضافه شدن این سه واحد بخار به نیروگاه فردوسی، ٤٨٠ مگاوات برق جدید وارد مدار می شود؛ بدون این که یک مترمکعب سوخت گاز استفاده شود.




وزیر نیرو با اشاره به گرم شدن زمین و همچنین وجود گازهای گلخانه ای، توسعه واحدهای بخار نیروگاه‌های کشور را مهم ارزیابی و اظهار کرد: بر اساس قانون تولید رقابت پذیر و همچنین قوانین بودجه، وزارت نیرو قراردادهایی با ٤٠ واحد نیروگاهی منعقد کرده است و بر این اساس هفت هزارو ٣٦ مگاوات بخش بخار نیروگاه‌های گازی در کشور ساخته خواهد شد که سه واحد آن در نیروگاه فردوسی مشهد است.




وی خاطرنشان کرد: در این برنامه نیروگاه‌های بخش خصوصی در اولویت خواهند بود.

 

به گفته وی، در بودجه ١٣٩٥ مکانیزم های خوبی برای ما به التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت واقعی برق پیش بینی شده که امید است به تصویب مجلس برسد.




چیت‌چیان به اقتصاد برق اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هر کیلووات ساعت برق ٨٨ تومان هزینه در بردارد که بابت این هزینه ٥٣ تومان از مردم دریافت می‌شود و از این مقدار ١٠ تومان برای پرداخت یارانه نقدی در اختیار خزانه قرار می‌گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;