خبر خوش برای خریداران مسکن

به گزارش تاسیسات نیوز، سرپرست بانک مسکن از دو طرح برای خرید مسکن برای خریداران در صورت موافقت بانک مرکزی خبر داد.
سرپرست بانک مسکن گفت: موضوع افزایش سقف وام مسکن از محل خرید اوراق و هم‌چنین تسهیلات نهضت ملی مسکن مطرح شده که در این زمینه منتظر تصمیم بانک مرکزی هستیم.
علی عسکری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار  کرد: افزایش سقف تسهیلات مسکن از طریق خرید اوراق (تسه) مورد بحث و  بررسی قرار گرفته اما فعلا چیزی قطعی نشده و فعلا نمی‌توانیم در این زمینه قول بدهیم. در انتظار تصمیم بانک مرکزی هستیم.
وی هم‌چنین درباره زمزمه‌های افزایش مبلغ وام نهضت ملی مسکن گفت: این موضوع نیز در نشست‌هایی مطرح شده و بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی در حال بررسی راهکارهای آن هستند. ممکن است راهکار جایگزین ارایه شود. به طور مثال منابعی را از جایی تامین و سپرده‌گذاری کنیم تا بتوانیم سقف تسهیلات را بهبود بدهیم و فشار کمتری به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن وارد شود. کاهش نرخ سود این تسهیلات هم در دستور کار است.
سرپرست بانک مسکن درخصوص میزان افزایش وام مسکن گفت: در حال حاضر نمی‌توانیم رقم افزایش را بگوییم و منتظر اعلام جزئیات و چارچوب‌های این طرح هستیم.
عسکری در پاسخ به این سوال که بانک مسکن چه مقدار تسهیلات در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار داده  است گفت: ما سال اول به ۱۰۰ درصد تعهدات خود در طرح نهضت ملی مسکن عمل کردیم. تا کنون ۷۸ هزار میلیارد تومان قرارداد بسته‌ایم و ۶۲ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم. این تفاوت به دلیل پیشرفت پروژه‌ها است. هرچقدر پروژه پیشرفت کند متناسب با آن آورده و تسهیلات پرداخت می‌شود.
به گفته وی از مبالغی که تا کنون توسط بانک مسکن به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شده یک سوم مربوط به آورده مردم و دو سوم مربوط به تسهیلات بانکی بوده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;