پیوند معماری با موسیقی در هنر چینی ها

مردم محلی این ساختمان را عاشقانه‎ترین خانه در چین نامیده‎اند.

“خانه پیانو” یک معماری جالب و چشم‎نواز در کشور چین است. خانه‎ای مجلل که شبیه به پیانویی بزرگ است و یک گیتار شیشه‎ای تماشایی را نیز در دل خود جای داده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، این ساختمان عجیب و زیبا در شهر “هواینان” واقع در استان “آن هوی” ساخته شده است و شاهکار طراحی و اجرای جمعی از دانشجویان معماری دانشگاه فنی “هفی” چین است.
خانه پیانو حال‎وهوای خوبی دارد و حس آرامش را به بینندگان منتقل می‎کند، جوری که مردم محلی این ساختمان را عاشقانه‎ترین خانه در چین نامیده‎اند.
ساختمان پیانو یک طرح معماری عالی و درجه یک است که با استفاده از مقیاس ۱:۵۰پیانو و گیتار، به‎طور کامل با شیشه‎ای سیاه و شفاف طراحی شده است.
شایان ذکر است که این ساختمان  پله برقی، اتاق کنفرانس و فضایی برای میزبانی از مراسم ازدواج و برنامه‎های دیگر مثل همایش‎های بزرگ را دارد.
این ساختمان پیانو و گیتار بی‎نظیر که در سال ۲۰۰۷ ساخته شده است، به عنوان نمایشگاهی برای نشان دادن طرح‎های جدید نیز مورد استفاده قرار می‎گیرد. این ساختمان در واقع یک بنای تجربی است که دانشجویان رشته موسیقی، از فضای دلنشین و منحصربه‎فرد آن برای اجرای موسیقی و انجام تمرینات قبل از آن، استفاده می‌کنند.
وقتی وارد خانه پیانو می‎شویم، می‎بینیم که در این ساختمان، گیتار، نقش پله برقی را دارد و با آن به طبقات بالاتر می‎رویم. بخش پایین پیانو هم شامل دو سالن بزرگ کنسرت است. همچنین، این خانه دلپذیر و مدرن، به عنوان یک مکان برای تمرین خوانندگان و نوازندگانی است که در گروه‎های محلی حضور دارند و  فعالیت می‎کنند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;