خانه دارشدن کارگران با وام مسکن کم بهره در راه است

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی بر لزوم سهل‌الوصول تر شدن مسکن کارگران تاکید کرد و پرداخت وام‌های مسکن مدت‌دار با بهره کم به کارگران را خواستار شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، هادی ساداتی، درباره تامین مسکن کارگران و طرح های قابل اجرا در حوزه مسکن کارگری اظهار کرد: اگر می‌خواهیم وارد بحث ساخت مسکن شویم، باید طرح های نیمه کاره را با هر عنوان و هر شکلی به نتیجه برسانیم.
وی افزود: بیشتر واحدهای مسکنی که اکنون نیمه کاره هستند و زیر ساخت‌های اولیه را ندارند دارای وام‌های دولتی هستند که روزانه کنتور می‌اندازد لذا معتقدم ابتدا باید طرح های نیمه کاره را به نتیجه برسانیم و بعد در مورد طرح‌های جدید دیگر در بخش مسکن تصمیم گیری کنیم.
نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی ادامه داد: طرح مسکن مهر چند سال قبل شروع شد و دولت بعد به این نتیجه رسید که نمی توان چندین سال سرمایه زیادی را در آن راکد نگه داشت لذا تکمیل آن را مجدداً بر عهده گرفت تا زودتر به اتمام برسد.
ساداتی بر پرداخت وام های مسکن مدت دار و کم بهره به کارگران تاکید کرد و گفت:کارگران توان پرداخت اقساط وام را ندارند مگر آنکه اقساط وام مسکن برای گروه کارگری مدت دار باشد و وام‌ها با بهره پایین پرداخت شود، یعنی اگر قرار است به کارگری ۴۰ میلیون تومان وام پرداخت شود ۴۰۰ میلیون تومان در مدت ۴۰ سال از کارگر بازپرداخت گرفته نشود.
وی در پایان با اشاره به سهل الوصول کردن وضعیت مسکن کارگران خاطرنشان کرد: انتظار ما اتمام تمام طرح های نیمه کاره و به نتیجه رساندن آنها و و انتقال آن ها با نگرش کارگری به حوزه کارگری است و امیدواریم شرایط آسان تری برای تامین مسکن و خانه دار شدن کارگران فراهم شود.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;